تصمیمی غیرمنتظره درباره سرنوشت نیمکت تیم ملی وجود دارد

تصمیمی غیرمنتظره درباره سرنوشت نیمکت تیم ملی وجود دارد

طبق قانون، تصمیم کمیسیون‌ها و سازمان‌های فدراسیون فوتبال پس از تصویب توسط اعضای شورای حاکمیتی فدراسیون فوتبال اجرا می‌شود. بر اساس اساسنامه، اعضای هیات مدیره عالی ترین مرجع تصمیم گیری در فوتبال کشور هستند.

جلسه اعضای هیئت مدیره با اسکوچیچ بدون نتیجه به پایان رسید. اما اعلام نشدن پایان همکاری با اسکوچیچ از سوی هیات مدیره به معنای این است که این مربی برخلاف همه اخبار، شانس ادامه همکاری با تیم ملی فوتبال ایران را دارد.

دفاعیات اسکوچیچ در آن جلسه، اعضای رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس را به فکر فرو برد. اسکوچیچ اگرچه پس از این دیدار راهی کشورش شد، اما قرار است 9 تیرماه به کشورش بازگردد و جلسه دیگری با اعضای هیات مدیره داشته باشد و تا آن زمان بدون شک اتحادیه فوتبال انگلیس مذاکره با مربیان را بررسی نخواهد کرد.

اسکوچیچ می ماند؟

برخی از اعضای هیئت مدیره معتقدند برکناری اسکوچیچ همزمان با آغاز هدایت تیم ملی خواهد بود. یکی از اعضا گفت که دلیل برکناری یک مربی با این دستاورد چیست، در حالی که اگر کارلوس کی روش بود، دستاورد او قابل تمجید بود. واقعیت این است که اسکوچیچ در بین اعضای هیئت مدیره طرفدارانی دارد. هوادارانی که بارها در مصاحبه های خود قبل از جلسه کمیسیون فنی اعلام کردند اسکوچیچ تا پایان جام جهانی سرمربی تیم ملی خواهد بود. پس از تصمیم کمیته فنی و نظرات اهالی فوتبال، اعضای هیات مدیره به این نکته رسیدند که هیچ وقت آنطور که باید از اسکوچیچ حمایت نکردند و شاید الان بهترین زمان برای حمایت از اسکوچیچ باشد. بنابراین تعجب نکنید اگر دیدید که تصمیم جمعی اعضای هیئت مدیره محافظت از اسکوچیچ بوده است. اگرچه تا به امروز به طور رسمی حذف نشده است.

شاید حفظ اسکوچیچ با محرومیت یکی دو بازیکن همراه باشد

اگر اسکوچیچ در تیم ملی بماند شاید یکی دو بازیکن شانس ادامه حضور در اردوی تیم ملی را از دست بدهند. پیش از این اسکوچیچ با علامت زدن به مهدی طارمی نشان داده بود که موقعیت هافبک خوبی با نظم و انضباط در اردوی تیم دارد و آن را فدای نتیجه نخواهد کرد. به نظر می رسد اتحادیه فوتبال انگلیس نیز در این مورد موافق است و بر این عقیده است که برای نشان دادن مدیریت قاطع، گاهی باید یکی دو نفر قربانی شوند. امروز بیشتر از سرمربی تیم ملی، بحث دوسویه بین بازیکنان تیم ملی است که اسکوچیچ حتی به آن اشاره کرد.

در روزهای اخیر خیلی ها دولت و وزارت ورزش و جوانان را متهم به تغییر سرمربی تیم ملی کرده اند اما واقعیت این است که این تصمیم کمیته فنی است. کمیته ای که به نظر می رسد به زودی مهدی مهدوی کیا را قربانی کند. اما اعضای هیات مدیره این تصمیم را خوب نمی دانند و بعید نیست اسکوچیچ بماند و به کارش در تیم ملی ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید