کلیباف: مصوبه مجلس بازگرداندن قیمت های شهریور 1400 است. در جلسه سران قوا تصمیمی برای لغو این موضوع وجود ندارد

کلیباف: مصوبه مجلس بازگرداندن قیمت های شهریور 1400 است.  در جلسه سران قوا تصمیمی برای لغو این موضوع وجود ندارد

روز جدید محمدباکر کلیباف رئیس شورای اسلامی در واکنش به تذکر شهباز حسن پور تاکید کرد: در واقع مصوبه مجلس در خصوص قیمت ها بحث حفظ قیمت سبد خانوار و اجناس و قیمت های شهریور 1400 است. و در جلسه سران سه قوه مصوبه ای مبنی بر لغو این موارد تصویب نشد.»

این سخنگو تاکید کرد: از نظر قیمت ها مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ و همچنین بازگشت قیمت ها به شهریور 1400 است و در جلسه رهبری مصوبه ای مبنی بر لغو این قانون وجود نداشت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه مجلس کالاهای اساسی که به دست مردم به ویژه دهک های پایین می رسد باید بر اساس قیمت شهریور 1400 باشد اما امروز قیمت ها به این صورت است. بیداد می کند که ما از رشد آنها خجالت می کشیم.

شهباز حسن پور در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی در تذکری به رئیس شورای اسلامی گفت: رئیس شورا موظف است آخرین وضعیت امور را به اطلاع نمایندگان برساند. در بحث برجام چیزهایی می شنویم که ما نمایندگان نمی دانیم.

وی خطاب به رئیس مجلس با بیان اینکه جنابعالی جهادگر و مرد میدان هستید، تاکید کرد: طبق مصوبه مجلس کالاهای اساسی که به دست مردم به ویژه دهک های پایین می رسد باید. بر اساس قیمت شهریور 1400 باشد، اما امروز قیمت آنقدر بیداد می کنند که از ذکر آنها خجالت می کشیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: جایی که نیستند می گویند دولت مصوبه مجلس را اجرا می کند. آیا دولت می تواند بگوید کدام مصوبه مجلس اجرا می شود؟

حسن پور خطاب به رئیس مجلس گفت: از خدا بپرسید که آیا مجلس به گفته امام این انقلاب همچنان در رأس امور است یا خیر؟ اگر مجلس امور را اداره کند، تصمیمات جلسه سران سه قوه مخالف مصوبات مجلس است. شنیده ایم که موضوع قیمت ها باید در جلسه رهبری تصمیم گیری شود و این موضوع به مجلس بیاید و ما از صبح تا شب در مجلس و بین آنها پاسخگوی مردم هستیم.

وی با بیان اینکه «برخی از مصوبات دولت در استان کرمان دقیقا خلاف قانون است»، تصریح کرد: چه کسی جز رئیس مجلس و نمایندگان باید به قانون پایبند باشد؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون برای هیچ موضوعی از جمله مسائل جاری و عمرانی کشور یک ریال پرداخت نشده است. پس باید وام مسکن را به بقیه کار گره بزنیم؟ در این رابطه وام 200 میلیون تومانی بازپرداخت نشده است. امروز با وجود اینکه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد بانک ها حق پیش پرداخت 20 درصدی برای اعطای وام را ندارند، عملا بانک ها نه تنها پرداخت وام ها را بستند، بلکه 3 مورد نیز قفل شدند و حتی نشدند. یک ریال به مردم داده می شود .

محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی شهر در واکنش به تذکر شهباز حسن پور تاکید کرد: در واقع مصوبه مجلس در مورد قیمت ها همان ثابت ماندن قیمت سبد و کالاهای خانگی و قیمت شهریور 1400 و بدون مصوبه است. در جلسه به روسای مراجع سه گانه برای ابطال این موارد تصویب شد.»

کلیباف خاطرنشان کرد: دوستان سازمان برنامه در خصوص تفاهم نامه های بودجه گفتند که این تفاهم نامه ها منعقد شد و هفته گذشته 12 هزار میلیارد تومان از بودجه به استان ها تحویل شد. هر سال قسمت اول بودجه به صورت نقدی به عنوان حقوق به استان ها پرداخت می شد اما امسال این حقوق در قالب اوراق توزیع شد. در این راستا قطعاً آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه را به مجلس دعوت خواهیم کرد تا در مورد مسائل مربوط به توافقات و مسائل بودجه بحث و تبادل نظر شود.

دیدگاهتان را بنویسید