اجرای قانون تسهیل در صدور مجوزها در اولویت مجلس است/در صورت نیاز موضوع را به جلسه سران قوا منتقل می کنیم.


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895732

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اهمیت اجرای قانون تسهیل صدور پروانه کسب که از اولویت های مجلس است، گفت: مرکز وکلای دادگستری به دلیل تمایلی به اجرای این قانون ندارد. تضاد منافع و در صورت لزوم کار در این زمینه به جلسه سران سه کشور کشیده خواهد شد.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس کمیته اصل 90 شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی درباره عدم اجرای قانون تسهیل صدور پروانه کسب از سوی کانون وکلا گفت: شرکت کنندگان در آزمون وکالت در خصوص عدم اعلام اسامی پذیرفته شدگان به کمیسیون اصل نهم شکایت کرده اند. و عدم اجرای قانون مصوب مجلس و اصرار بر پایمال نشدن حقوق آنها توسط کانون فقهای قوه قضائیه.


مجلس در راستای وظایف نظارتی خود بر اجرای صحیح قانون نظارت خواهد داشت



وی تاکید کرد: در این مرحله مجلس نیز در رابطه با اجرای این قانون و الزام نهادها به عدم دخالت در برداشت نادرست از قانون و عدم تفسیر قانون ورود می کند. یک نمونه اخیر از اجرای ضعیف قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار مصوبه مجلس با بررسی وکالت دادگستری صورت گرفت و در این راستا مجلس بر اجرای صحیح قانون نظارت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:
بررسی شکایت آزمون وکالت قانون 90 کمیته/تعارض منافع، منع استخدام

رئیس کمیته اصل 90 شورای اسلامی با بیان اینکه تعادل بهترین معیار برای آزمون وکالت است؛ وی بیان کرد: تفسیر قانونی نظر مجلس، اعمال قانون توسط مرکز حقوقدانان قوه قضائیه است. در جلسه روسای سه کمیسیون اصل 90، کمیسیون جهش تولید و کمیسیون حقوقی مجلس، موضوع آزمون وکالت کانون وکلا مطرح شد و نظر ما بر این است که نمره، نمره نیست. ملاک است، اما سطح ملاک است در این ارتباط نیز نظر خود را به دستگاه قضایی اعلام کردیم.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: قانون مجلس از نظر ما ابهام ندارد، اگر تفاهم دیگری وجود دارد و در مواردی مانند ملاک تعیین نمرات یا تراز ابهام وجود دارد، باید نظر خود را اعلام کند. استعلام (روشن شدن ابهامات) در مورد این سوال.


در صورت لزوم موضوع را به جلسه سران قوا خواهیم برد/ اولویت مجلس اجرای قانون برای سهولت صدور مجوز است.



وی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم از دستگاه ها برای اجرای قانون استفاده کنیم تسهیل در صدور پروانه کسب ما باید تصویب مجلس را موظف کنیم، حتی اگر لازم باشد، موضوع را در جلسه سران سه قوه مطرح کنیم تا از طریق ریاست مجلس، مصوبات و قوانین مصوب مجلس انجام شود. حفاظت شده. نظر ما این است که مرکز وکلای دادگستری به دلیل تضاد منافع در آزمون وکالت تمایلی به اجرای این قانون ندارد.

وی در پایان درباره اینکه آیا رئیس قوه قضائیه اراده ای برای اجرای قانون مصوب مجلس دارد، گفت: رئیس قوه قضائیه باید این اراده را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید