دستگاه هایی را که در اجرای قانون معطل هستند، معرفی می کنیم تا صدور پروانه کسب را تسهیل کنیم به قوه قضائیه.


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821491

رئیس مجلس گفت: نهادهایی که برای تسهیل صدور پروانه کسب، قانون را رعایت نکرده اند، قطعاً ماده 234 را برای بررسی قضایی موضوع پیگیری می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 23 فروردین ماه) مجلس و پیرو اظهارنظر نمایندگان مجلس در پی گزارش کمیسیون ویژه جهش و شکوفایی عملکرد قوه مجریه در اجرای برجام در اصل 7 قانون اجرای سیاست مشترک، اصل 44 قانون اساسی آمده است: هنوز در ابتدای راه تسهیل کسب و کار هستیم، گفت: کشور امروز تولید و اشتغال است. بنابراین توجه به این موضوع مهم و اساسی است و برای کشور ما داشتن رتبه سه رقمی 127 رقمی در حوزه تجارت خوشایند نیست.

وی افزود: همه می دانیم که در همان ابتدا مشکلاتی وجود دارد و راه اندازی پورتال ملی برای اخذ مجوز همچنان به نفع مردم نیست. ما در تلاش هستیم تا تمامی امضاهای طلایی در زمینه اشتغال و صدور مجوز کسب و کار را حذف کنیم و مشکلات موجود در این مسیر را برطرف کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه سرمایه گذارانی که قصد ورود به حوزه فعالیت های اقتصادی را دارند با چالش های جدی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: در 20 روز گذشته سرمایه گذاری طی دو سال تمام مراحل را طی کرده و زمین در اختیار وی قرار گرفته و ده ها زمین در اختیار وی قرار گرفته است. میلیاردها سرمایه گذاری انجام داده است و نیرو آنجا کار می کند و به دنبال وام می گردد، اما یک بار در این بین مردی را پیدا کرد و گفت که باید کار را متوقف کند تا به چیزی فکر کند.

کلیباف با تاکید بر اینکه امروز باید در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد امنیت اقتصادی داشته باشیم، گفت: به دنبال سهولت و شفافیت در صدور مجوز هستیم. از شورا می‌خواهم در اسرع وقت طرح تسهیل صادرات تجارت مصوب 1400 را بررسی کند.

او گفت: «می‌خواستم اسامی آن‌ها را اعلام کنم، اما فعلا از خواندن اسامی آن‌ها خودداری می‌کنم، اما مایلم که این کار را انجام دهم. در تسهیل صدور پروانه کسب کمکی نکنند ادامه موضوع وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون تولید است.

رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر عدم اجرای قانون، گفت: در صورت اجرا نشدن قانون، ما نمایندگان نیز مانند مردم باید روز سه شنبه پیگیر موضوع باشیم. روزهای نظارت مجلس است. سه شنبه 20 اردیبهشت جلسه دیگری با موضوع تسهیل پروانه های کسب و کار مجلس خواهیم داشت و از کمیسیون جهش تولید و وزارت اقتصاد می خواهم گزارشی را تهیه و ارائه کنند، سپس ماده 234 برای آن تدوین شود. دستگاه هایی که مطابق قانون نیستند موضوع را در مجلس پیگیری می کنیم تا رسیدگی قضایی شود.

کلیباف در پایان با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان صنعت دانش بنیان و اشتغال زا گفت: بحمدالله اواخر سال گذشته طرح جهش به صنعت دانش بنیان به تصویب مجلس می رسد. و طی چند روز آینده اعلام می شود؛ «امیدوارم امسال سال پر برکتی برای شعله ور شدن و تسهیل تجارت باشد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید