خرید بلیط هواپیما تهران به یزد با تخفیف ویژه در سایت کارناوال


ساعت: 21:16
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838844

یزد اولین شهر ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. باغ دولت آباد یکی از باغ های جهانی ایران در این شهر قرار دارد. بادگیرها و خانه های قدیمی یزد در ایران شهرت خاصی دارند. اگر از طرفداران شیرینی جات هستید با سفر به یزد یکی از خوشمزه ترین خاطرات خود را رقم خواهید زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با نزدیک شدن به تابستان، مسافران به دنبال آن هستند ارزان ترین بلیط هواپیما برای یکی از محبوب ترین مسیرها، یعنی تهران به یزد هستند. همچنین خرید بلیط هواپیما مشهد به تهران و بلیط هواپیما کیش به تهران با کمترین قیمت یکی از دغدغه های مسافران این دو شهر است. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما را در سایت کارناوال خریداری کنید. یکی دیگر از اطلاعاتی که مسافران به آن نیاز دارند، راهنمای شهری است مشهد، کیش و یزد در این مقاله سعی شده است اطلاعات مفید و لازم برای سفر به این شهرها منتشر شود.

اطلاعات مهم در مورد یزد

یزد اولین شهر ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. باغ دولت آباد یکی از باغ های جهانی ایران در این شهر قرار دارد. بادگیرها و خانه های قدیمی یزد در ایران شهرت خاصی دارند. اگر از طرفداران شیرینی جات هستید با سفر به یزد یکی از خوشمزه ترین خاطرات خود را رقم خواهید زد.

این یکی از بهترین شهرها برای پیاده روی است و سفر شما را فراموش نشدنی خواهد کرد. مسجد جامع یزد بلندترین مناره‌های ایران را دارد و جلوه‌ای بی‌نظیر از معماری اسلامی را به شما می‌دهد. حاوی آثار فراوانی از زرتشتیان است و شما را با فرهنگ این اقلیت مذهبی آشنا می کند.

این یکی از معدود شهرهایی است که هنوز بافت سنتی خود را حفظ کرده و شما را به سفری در تاریخ می برد. آیین نخل گردانی این شهر در ماه محرم شهرت جهانی دارد و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

برای خرید بلیط هواپیما تهران به یزد و مشاهده تخفیف های ویژه این مسیر هوایی می توانید به سایت (www.akrnaval.ir) مراجعه کنید.


a3e50d3f 3089 4080 af50 5f9e9b52e237 خبر خاکستری

  • یزد به دلیل وجود بادهای متعدد به شهر بادها معروف است.
  • حضور حسینه های بزرگ و مجهز و سبک عزاداری و گلایه های خاص و شهرت مراسم نخل برداری در روز عاشورا باعث شد تا محمدتقی فلسفی از سخنرانان مشهور کشورمان این شهر را حسین ایران در عتبات عالیات بنامد. دهه 1950
  • قدیمی ترین نخل ایران که در مراسم عزاداری امام حسین (ع) به این شهر بازگردانده شد، در یزد قرار دارد.
  • یزد تنها شهر ایران است که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
  • 24 سال متوالی یزدی ها اولین قبولی در کنکور سراسری هستند.
  • خواجه نظام الملک طوسی در قرن پنجم هجری قمری به یزد لقب عبادتگاه داد.
  • می گویند اولین بانک جهانی در یزد تأسیس شد و به صورت گاوصندوق بوده است.
  • رشته های پزشکی به ویژه متخصصان ناباروری در این شهر فعالیت چشمگیری دارند و به همین دلیل یزد به عنوان مرکز پزشکی ایران شناخته می شود.
  • ترافیک سنگین دوچرخه در کوچه ها و خیابان های یزد نیز عاملی است که لقب شهر دوچرخه ها را به آن داده است.

اطلاعات مهم در مورد مشهد

شهر مشهد در محدوده مرزی شمال و جنوب استان خراسان قرار دارد و دخالت جبهه های مختلف اقلیمی ویژگی های اقلیمی خاصی به آن بخشیده است. بیشتر دشت مشهد- نیشابور دارای آب و هوای سرد و خشک، بخشی از دشت مشهد-کوچان نیمه خشک و قسمتی دیگر از بلندترین ارتفاعات کوه های بینالود و هزاران مسجد سرد و مرطوب است. این عوامل باعث می شود مشهد دارای آب و هوای متغیر باشد. اما به طور کلی نرم و مستعد سرما و خشکی است. رودخانه مهم مشهد، کشف رود است و آب شهر از چشمه ها، قنات ها و چاه های عمیق و نیمه عمیق تامین می شود. میزان بارندگی سالانه در مشهد نیز به ۲۵۳ میلی متر می رسد.

با کلیک بر روی این لینک (بلیط هواپیما از مشهد به تهران) می توانید پرواز مشهد-تهران را با قیمت ویژه خریداری کنید.

از بسیاری از آداب و رسوم معروف و شناخته شده مردم مشهد می توان به مراسم معمول ایام عزاداری در حرم امام رضا (ع) از جمله گذاشتن ستون های عزاداری، نذورات و عزاداری ویژه کارکنان حرم اشاره کرد. .

سفر بدون گشت و گذار در بازارهای محلی شهر و خرید سوغاتی و صنایع دستی کامل نمی شود. مدت هاست که سفر به مشهد بدون هدیه ای از این دیار ناتمام مانده است و معمولا همه خانواده منتظر هستند تا مسافر برایشان هدیه ای از مشهد بیاورد. از سوغاتی های مشهد می توان به انگشتری با فیروزه و عقیق، ادویه هفت قلم، دیگ سنگی و ارغوان بافی اشاره کرد.


1nMF94Klo8TF4M4W 1513237870660 خبر خاکستری

اطلاعات مهم در مورد کیش

پایه های اقتصاد کیش بر پایه صنعت گردشگری استوار است و بخش مهمی از درآمد جزیره از این صنعت است. وجود شرایط اقامتی بسیار خوب، کلوپ های دریایی با انواع فعالیت های آبی، جنگ های شبانه، تفریحات هیجان انگیز، مراکز خرید با قیمت های ارزان تا گران، فضایی آرام و … همه اینها باعث شد تا گردشگران زیادی به این جزیره بروید. فعالیت‌های بومی کیش علاوه بر گردشگری، صید مروارید، نخل‌کاری، صادرات پیاز و تنباکو است.

کیش دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و میانگین دمای سالانه آن به 26.6 درجه سانتیگراد می رسد. بارندگی در جزیره بسیار کم است و عمدتاً در باران و در زمستان رخ می دهد. برای خرید بلیط هواپیما کیش به تهران می توانید با جستجو در سایت کارناوال آن را با قیمت بسیار پایین پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید