خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896154

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی مذهبی نماز جمعه در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اخبار آرومنماز جمعه در شهرها و مناطق آذربایجان غربی اقامه شد و ائمه جمعه به بیان موضوعات این روز پرداختند:


پیاده روی اربعین نماد عظمت اسلام خوب

خجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه امروز ارومیه اظهار داشت: مسلمانان با هر دینی نباید اختلاف داشته باشند و تنها وجه تمایز آنها مرز اسلام و کفر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی راهپیمایی اربعین را نماد عظمت اسلام عنوان کرد و گفت: حماسه این ایام مسلمانان هجمه بزرگی به تمام جبهه های کفر و نفاق است.

وی افزود: رفتن به اربعین از اهمیت بالایی برخوردار است. این راهپیمایی نشان دهنده تسلط اسلام بر جهان بود و موجب ذلت در جبهه کفر شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اهل بیت (ع) به عنوان بنیانگذار اصلی راهپیمایی اربعین و تداوم واقعه عاشورا برای این حماسه زحمات زیادی کشیدند و امروز شاهد هستیم. ثمره این تلاش ها

وی ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کردند، تنها مرز بین کفر و اسلام و همه مسلمانان است. شیعه هستند یا اهل سنت در امتداد این محور حرکت کنند.

قریشی با اشاره به زمان بازگشایی مدارس گفت: کمک به آموزش و پرورش و تقویت این معضل یکی از رسالت های اصلی همگان به ویژه مدیران اجرایی و فرهنگی است.

وی گفت: برای ساختن آینده جامعه باید حوزه آموزش و پرورش تقویت شود و چاره ای جز حمایت جدی از این قشر نداریم.


اربعین حماسه بزرگ به جهانی در حال انجام حماسه حسینی آتنظیم

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی رمز ماندگاری و بقای حماسه حسینی است.

امام جمعه میاندوآب افزود: در این روزگار عظمت قدرت خداوند را شاهد بوده و جهان به سوی جهانی شدن حکومت حضرت بقیه الله الاعظم در حرکت است.

وی گفت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با قیام خود در کربلا در سال 61 هجری قمری اسلام را حفظ کرد و سرمایه ایثار و ایثار و ایثار را در کربلا سرمایه گذاری کرد و نتیجه امروز 25 میلیون اربعین است. که نتیجه حکومت جهانی است.بقیه الله اکبر.

وی تصریح کرد: کسانی که در جامعه ناامیدی ایجاد می کنند و می گویند جامعه به سمت بی دینی می رود، انصارالمهدی (عج) را در حماسه اربعین حسینی ببینید که موکب ها را برای خدمت به مردم راه انداختند.

وی با بیان اینکه کشتی امام حسین (علیه السلام) به قدری عریض و عریض بود که همه افراد با منش و قیافه را در خود جای می داد، گفت: امام حسین (علیه السلام) همه را به سوی خود کشاند و دیگران را به خدا بخشید. الاعظم وصل می کند.

حسن زاده افزود: نهضت اربعین نماد حجت الهی، اسلام ناب محمدی (ص)، اسلام حماسی، اسلام مقاومت، اخلاق و عرفان و… است که همه اینها از آموزه های سیدالشهدا است. (عج).

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اربعین یک رسانه بین المللی منحصر به فرد است، تصریح کرد: همه دنیا با امپراطوری رسانه ای خود می خواهند این نهضت را تعطیل کنند، اما این نهضت که جهانی شدن حماسه حسینی است تعطیل نمی شود.

وی دشمن شناسی را از دیگر مقوله های اربعین حسینی برشمرد و گفت: در این نهضت دوست و دشمن و جبهه استکبار و حق، نور و ظلمت و… شناخته می شود. از یکدیگر قابل تشخیص هستند.


اربعین حسینی رمز استقامت و بقا از حماسه حسینی

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه یکی از بهترین مظاهر تقوای الهی تعظیم در برابر شعائر الهی است و بهترین شعائر الهی شعائر حسینی (علیه السلام) است، اظهار داشت: وی گفت: در ماه محرم اوج سجده بر مناسک در تاسوعا و عاشورا بود و اکنون در ماه صفر دومین فصل از این رسالت الهی با محوریت اربعین حسینی (ع) است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه اربعین حسینی رمز بقای حماسه حسینی است افزود: پیاده روی اربعین را می توان یکی از برکات نهضت بزرگ اسلامی عصر ما و انقلاب اسلامی ایران ما دانست که نهضت عراق که در عراق به اربعین معروف است، تبدیل به یک حرکت جهانی و یک رویداد بسیار بزرگ شد که به جایی رسید که حدود 25 میلیون نفر در این اجتماع عظیم شرکت کردند.

وی گفت: با ولادت سیدالشهداء (علیه السلام) در عاشورا، در واقع خطر بزرگی که اسلام عزیز را تهدید می کرد و به تعبیر امام حسین (ع) فاتحه اسلام نامیده می شد برطرف شد و یک قیام الهی موفق شد از انحطاط بزرگ ارتداد و بازگشت به اسلام جلوگیری کند و جاهلیت را به دست گیرد و از آن روز این سرمایه عظیم در اختیار اولیای خدا قرار گرفت تا به امر حاکمیت الهی دست یابند. نام امیرالمومنین (ع) و با کلید واژه غدیر، دست در دست هم به سوی آن بکوشیم.

جلالی با بیان اینکه امروز شاهد برگزاری اجلاس جهانی شیعیان به نام اربعین هستیم، تصریح کرد: این اجتماع بزرگ ترین جامعه دینی جهان است و با این ویژگی ها و این ویژگی، بشر چیزی شبیه آن را نمی شناسد.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: این هیئت جهانی حسینی(ع) و این بزرگ ترین راهپیمایی جهان علیه نظام استکبار و کفر و شرک و ندای جهانی به ساحت مقدس خداوند برای منجی عالم بشریت و نهضت اربعین در صورت ترجمه است. به درستی ندای جهانی برای ظهور منجی و دعوت منجی بشریت حضرت بقیه الله الاعظم برای ارواح درگذشتگان است.

وی با اشاره به اینکه اربعین حرکتی جمعی به سوی امام و حجت الهی است، گفت: اربعین ارتباط تنگاتنگی با موضوع مهدویت و تاریخ نهضت جهانی اسلام و برپایی تمدن اسلامی، توحیدی و الهی دارد.

جلالی افزود: گذار به اسلام ناب، اسلام حماسی، اسلام مقاومت، اسلام عقلانیت، اسلام ولایتمداری، اسلام اخلاق و عرفان، اسلام عدالت خواهی و معنویت، اسلام آزادگی و جوانمردی، اسلام صلح و امنیت همه و همه اینها هستند. تعالیم سید و سیدالشهدا (ع).

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه نهضت عظیم اربعین حسینی یک رسانه بین المللی بی نظیر برای جهانی سازی حماسه حسینی(ع) و معرفی امام حسین(ع) است، گفت: افرادی که در این مکتب و در این مکتب برای بازنگری این درس ها حرکت می کنند. برای کسب علم، شعارشان لبیک یا حسین است که در واقع «لبیک یا مهدی» است.

وی تصریح کرد: اربعین حسینی به عنوان یک رسانه جهانی برای تقدیم حضرت اباعبدالله و قیام حسینی (ع) عمل می کند که علیرغم تحریم استکبار جهانی از سوی امپراتوری رسانه ای استکبار جهانی، اما به فضل خداوند متعال این حرکت به طور طبیعی در سراسر جهان گسترش یافت. معرفی امام حسین (ع)

جلالی با بیان اینکه علیرغم همه تلاش امپراتوری رسانه ای دشمنان برای تحریم این حرکت عظیم و انحصار آن فقط برای شیعیان، اما میلیون ها نفر در سراسر جهان اربعین حسینی را از طریق بسترهای دیجیتال دنبال می کنند، گفت: دشمن به دنبال سانسور آثار است. اربعین انواع مختلفی دارد و برعکس، می خواهند کلمه اربعین را با کلمات هدفمند دیگری مانند خونریزی و خشونت در ذهن مخاطب جا بیندازند، اما محبت امام حسین (علیه السلام) در دل همه جای دارد. مردم آزاد در جهان پیرامون قدرت الهی.

امام جمعه چهاربرج در ادامه به رونمایی از ناو شهید سلیمانی مجهز به اولین سامانه پرتاب موشک ترکیبی کوتاه و میان برد اشاره کرد و گفت: رهبری ایران در دریاها و اقیانوس ها در سال های اخیر شگفتی دوستان و دشمنان را برانگیخته است. . اقداماتی که با وجود تحریم های شدید و هوشمندانه، نه تنها ایران را در فضاهای آبی قدرتمندتر کرد، بلکه نشان داد تهران با تحریم های خشکی و دریایی متوقف نخواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز نیروی دریایی سپاه با دستیابی به تولید انواع موشک و شناور بومی، توان رزمی دریایی کشور را گسترش داد و برد حفاظت از امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران را در کیلومترها از مرزهای کشور افزایش داد. “

امام جمعه چهاربرج همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: عظمت و محبوبیت بی نظیر اهل بیت در جهان اسلام، قوی است. توصیه به بهره گیری از عظمت و محبوبیت اهل بیت در جهان اسلام از محورهای مهم بیانات است، ایشان رهبر معظم انقلاب بودند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار به رمز پایداری جمهوری اسلامی به عنوان الهام از اهل بیت اشاره کردند و افزودند: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که آموزه های اهل بیت مجموعه کاملی از همه نیازهای گوناگون انسانها و جوامع بشری بودند.

جلالی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب آمریکا در رأس جبهه استکبار حضور دارند، گفت: برافراشتن پرچم نظام جمهوری اسلامی در برابر نظام استکباری و تشویق سایر ملت ها به ایستادگی در برابر قلدری ها دلیل خشم است. و دشمنی نظام استبدادی محور دیگری در بیانات مقام معظم رهبری است که ایشان در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید