حسین مرعشی خطاب به خطبه های نماز جمعه گفت: عذرخواهی کن اما راهی برای مردم و آینده ای بهتر پیدا کن.

حسین مرعشی خطاب به خطبه های نماز جمعه گفت: عذرخواهی کن اما راهی برای مردم و آینده ای بهتر پیدا کن.

حسین مرعشی، نایب رئیس جبهه اصلاحات غیراخلاقی، گستاخی و گستاخی برخی از خطبه های نماز جمعه را که شخصیت های برجسته و معتبر کشور و جامعه را بی دین خواندند، محکوم کرد و از آنان خواست عذرخواهی کنند و در محتوای گفته های این شخصیت ها تامل کنند. راه خود را به مردم و آینده بهتر

در جلسه اخیر مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران که شب گذشته به ریاست حسین مرعشی نایب رئیس این جبهه برگزار شد، گزارشی از بررسی آسیب شناسی اصلاحات توسط دکتر هادی خانیکی ارائه شد. و سپس ویژگی های جنبش اعتراضی جاری در کشور.

در این جلسه جلسات برگزار شده با مسئولین نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و با توجه به بازخوردها و انسدادهایی که در عمل نسبت به روند جلسات و گفتگوها احساس می شود، ادامه جلسات و گفتگوها در شرایط فعلی بی ربط تلقی می شود، اما اصل بحث همچنان ادامه دارد. دوباره همه چیز خوب بود

در ابتدای این دیدار رئیس جمهور به بررسی مسائل سیاسی روز پرداخت. نخست، وی تحمیل محدودیت های تحصیلی و شغلی جدید از سوی طالبان بر دختران و زنان در افغانستان را به شدت محکوم کرد و از افزایش رنج و محرومیت زنان افغان ابراز تاسف کرد. وی با بیان اینکه همه این اقدامات به نام اسلام انجام می شود، گفت: اسلام که از سوی حضرت رسول (ص) ابلاغ شده است بر رعایت و تامین حقوق زن و مرد تاکید دارد و مانعی برای توسعه انسانی ندارد.

وی همچنین با ابراز تعجب و تأسف از بیانیه منتشر شده منتسب به مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر در اجتهاد به مقتضیات زمان و مکان توجه نشود نتیجه ای جز ذلت اسلام نخواهد داشت. ارتجاع و طالبانیسم. وی ابراز امیدواری کرد که ادعای مذکور از سوی جامعه مدرسین قم تکذیب شود.

مرعشی در پایان سخنان خود، بی اخلاقی و وقاحت برخی از خطبه های نماز جمعه را برای بی دین خواندن شخصیت های برجسته و معتبر کشور و جامعه محکوم کرد و از آنان خواست تا با عذرخواهی و تعمق در محتوای سخنان این شخصیت ها به منظور تجلیل از آنان، اقدام کنند. راهی برای رسیدن به مردم و آینده ای بهتر پیدا کنید..

5 دسامبر 1401

دیدگاهتان را بنویسید