شهری 50 هزار نفری لنگ در حداقل امکانات بهداشتی/ عریضه مردم و پیگیری کارمندان; از خطبه های نماز جمعه تا مجلس شورای اسلامی

ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781056

مردم درچه از نظر بهداشتی و درمانی مورد بی توجهی و بی توجهی مسئولان قرار گرفته اند و حقوق این افراد رعایت نشده است. موضوع سلامت یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در هر شهری است که برای جلوگیری از آسیب و عواقب آن باید به طور ویژه به آن پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ شهرستان درچه در حومه غربی اصفهان با مساحتی حدود 42 کیلومتر مربع و 50 هزار نفر جمعیت دارد. بسیاری وجود دارد.

شهرستان درچه یکی از شهرهای مذهبی و انقلابی کشور است و از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات بسیاری ارائه کرده و همواره پای کار انقلاب و نظام بوده است. شاهد و گواه این موضوع لقب شهر شاهد کشور است که به دلیل تقدیم شهدای زیادی که این شهر در دوران دفاع مقدس داشته است به این شهر داده شده است.

هم اکنون نیز مردم این شهر در همه عرصه ها پشتیبان انقلاب هستند و همواره به یاری کشور و سایر مردم در سختی ها و مشکلات و مصیبت ها شتافته اند و از نظر مالی و تجهیزات و نیروی انسانی در حد توانشان کمک کرده اند. برای حل بحران ها و مشکلات کوشیده اند و مردم این شهر هم اکنون نیز سنگ تمام گذاشتند و در دفاع از اسلام سنگ تمام گذاشتند که شهادت چهار شهید مدافع حرم و چند شهید مدافع وطن گواه آن است. مردم این شهرستان در امور رسمی نیز نقش رهبری را بر عهده گرفته اند و در سراسر کشور با حضور پررنگ گروه های جهادی و کمک های مردمی و خیرین تلاش کرده اند مشکلی را که به وجود آمده را حل کنند.

اما متأسفانه مردم درچه در بسیاری از مسائل از جمله بهداشت و درمان مورد بی توجهی و بی توجهی مسئولان قرار گرفته اند و حقوق این مردم رعایت نشده است. موضوع سلامت یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در هر شهری است که برای جلوگیری از تبعات اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی آن باید به طور ویژه به آن پرداخت.

* مشکلات بهداشتی شهر درچه از زبان یک شهروند

حسن حسینی یکی از شهروندان درچه ای در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با بیان اینکه مردم شهرستان درچه در حوزه بهداشت و درمان مشکلات زیادی دارند، گفت: حتی مردم این شهرستان دارای کلینیک تخصصی، مرکز درمانی مجهز، دیالیز هستند. مرکز، مرکز، سی تی و سونوگرافی و حتی بیمارستان مجهز مستثنی هستند.

این شهروند با بیان اینکه اگر در این شهر مشکلی برای فردی پیش بیاید باید زمان زیادی را از دست بدهد تا به یکی از شهرهای همجوار برسد، ادامه داد: وقتی برای یکی از افراد حادثه ای پیش می آید باید به سراغ فردی رفت. درمان و درمان بعدی درمان شهرستان های همجوار (خمینی شهر، فلاورجان، اصفهان و نجف آباد) که نارضایتی های زیادی را به همراه داشت و علاوه بر مشکل مسافت و تاخیر در درمان بیماران، با توجه به وضعیت مالی اکثر مردم شهر چقدر هزینه دارد. مردم.

وی افزود: با توجه به شلوغی بیش از حد مراکز بهداشتی درمانی خمینی شهر، جمعیت بیش از 50 هزار نفری این شهرستان برای رفع نیازهای درمانی و بهداشتی خود مجبور به مراجعه به این شهر هستند که این ازدحام افزایش یافته و دریافت خدمات را با مشکل مواجه می کند.

جالب اینجاست که برای این جمعیت زیاد تنها دو دستگاه آمبولانس وجود دارد که یکی از آنها به تازگی به درچه اختصاص داده شده است، اما به دلیل نبود مرکز اورژانس دوم در شهر، این آمبولانس در ایستگاه آتش نشانی مستقر شده است. مشکل بهداشت و نبود حداقل امکانات پزشکی در شهرستان درچه، مطالبه و مطالبه همیشگی این مردم نجیب و زحمتکش که متاسفانه در سالهای اخیر به آن توجهی نشده است و حتی یک مرکز درمانی با حداقل امکانات در شهرستان درچه (فقط با پزشک عمومی، تزریقی و یک داروخانه کوچک) به بخش خصوصی واگذار شده است که به دلیل عدم صرفه اقتصادی برای پیمانکار این مرکز به طور مرتب تعطیل می شود و مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

* امام جمعه درچه به نبود خدمات بیمارستانی و درمانی برای مردم درچه اعتراض کرد

حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی امام جمعه شهرستان درچه نیز در خطبه های نماز جمعه 7 مهر 84 اظهار داشت: بیمارستان و تخت بیمارستان دارند اما اگر غیر از این نباشد نیاز خود را اعلام می کنیم. استاندار اصفهان؛ اساسی ترین نیازها نبود بیمارستان است.

* مردم درچه طوماری نوشتند و خواستار پیگیری مشکلات سلامتی خود شدند

البته مشکلات بهداشتی درچه به طرق مختلف توسط کارکنان و مردم شهرستان رصد شده و حتی طومارهایی نیز در این زمینه نوشته شده که آخرین آن اخیرا از سوی مردم برای کارکنان ارسال شده است.

9de33759 b31a 49f4 81b6 0c1d3e1a8503 خبر خاکستری

متن این دادخواست به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عین اللهی – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با عرض سلام و ادب و احترام
شهرستان درچه با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر در جنوب غرب اصفهان یکی از شهرهای مذهبی و انقلابی کشور است که از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات بسیاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و همواره از جمله شهرهای انقلابی کشور بوده است. حامی این نظام مقدس بیش از 500 شهید دفاع مقدس و 4 شهید مدافع حرم این شهرستان را الگوی کشوری می نامند.
هم اکنون نیز مردم این شهر در همه عرصه ها پشتیبان ولی فقیه، انقلاب و نظام هستند و همیشه در سطح ملی و تا جایی که می توانند چه از نظر مالی و چه از نظر امکانات و نیروی کار در سختی ها و مشکلات کمک می کنند. . با حضور پررنگ گروه های جهادی سعی در حل بحران ها و مشکلات داشتند و دین خود را ادا کردند.
متاسفانه این شهر در بسیاری از مسائل از جمله بهداشت و درمان مورد بی توجهی و بی توجهی مسئولان قرار گرفته و مردم حتی از داشتن یک مرکز درمانی و بیمارستان مجهز نیز محروم هستند که مشکلات زیادی را ایجاد می کند و برای درمان اعزام می شوند. مجبور شدند به یکی از شهرهای همجوار (خمینی شهر، فلاورجان، اصفهان و نجف آباد) بروند که باعث نارضایتی شهدای درچه شد. همچنین با توجه به جمعیت این شهرستان تنها 115 پایگاه با آمبولانس به مردم خدمات رسانی می کنند.

لذا از جنابعالی که وزیری دلسوز، انقلابی و پیگیر هستید برای رفع مشکلات مردم در این شرایط و جبران بخشی از زحمات این عزیزان خواهشمندیم پیگیری و دستورات لازم را برای ساختن مردمی مجهز بفرمایید. بیمارستان درچه. لطفا. *
* لازم به ذکر است در صورت احداث بیمارستان مجهز دولتی و درمانگاه های تخصصی در این شهرستان مشکل بهداشتی شهرها و محله های اطراف درچه حل می شود. و از دنیا »

* پیگیری نماینده مجلس در خصوص مشکلات سلامتی درچه

حجت الاسلام محمد تقی نکدلی در این خصوص گفت: یکی از نیازها و الزامات مهم مردم درچه بحث بهداشت و کمبود امکانات درمانی است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از روز اول گام های جدی در این زمینه برداشته ایم و دو جلسه ملموس یکی با حضور اعضای شورا و امام جمعه شهرستان با رئیس دانشگاه علوم بوده است. «پزشکی انجام شد.

وی افزود: در جلسه دوم کلینیک شبانه روزی تصویب شد و بودجه خوبی در قالب همین درمانگاه شبانه روزی از وزیر دریافت شد.

نکدلی با بیان اینکه یک اورژانس دیگر شماره دو است، زمین مشکلی دارد که با جهاد کشاورزی حل کردیم، افزود: علاوه بر این یک آمبولانس برای این مجموعه گرفته شد و یک آمبولانس دیگر نیز برای آن دریافت کردیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل دیگر درمان تخت بود که با کمبود پزشک مواجه شد.

محمد تقی نکدلی با اشاره به دیداری که با رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی داشت و اولین موضوعی که در این جلسه مطرح کرد، موضوع بیمارستان و مرکز درمانی درچه بود، گفت: جلسه ای با وزیر بهداشت. به زودی برگزار می شود و دستورالعمل هایی که دریافت خواهیم کرد را دنبال کنید.

وی گفت: همچنین به طور مکرر بر درمانگاه تامین اجتماعی نظارت داشتیم و اخیرا دستور ویژه ای از سوی عبدالملکی مبنی بر توسعه و ارتقای مرکز درمانی اجتماعی داشتیم؛ خدای ناکرده بتوانیم مطالبه مهم شهرستان درسه را در سال برآورده کنیم. درمانی که مردم دوست دارند

به نظر می رسد نیازهای بهداشتی شهرستان نیازمند توجه مسئولان استانی و غیر استانی است تا مردم این شهرستان با آرامش بیشتری در این شهر زندگی کنند و نیازهای بهداشتی و درمانی این شهرستان برطرف شود.

یکی از مسائل کلان شهر اصفهان امروز علاوه بر تامین نیازهای بهداشتی، اتکا به شهرهای همجوار برای رفع نیازهای مردم آن شهرها، باعث قاچاق، آلودگی و کاهش خدمات مشتریان می شود، حتی اگر به مشکل و راه حل ها نگاه کنید، توجه کنید. به چنین نیازهایی نیز مشهود است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید