خط آهن میانه – اردبیل به طول 92 کیلومتر

ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796927

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خط ریلی میانه – اردبیل در حال حاضر بیش از 90 درصد در حوزه زیرساخت پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت 92 کیلومتر خط ریلی به پایان رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خیرلا هادمی امروز به همراه علی نق زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار اردبیل و بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به استان اردبیل سفر کرد و از روند احداث خط ریلی میانل – اردبی – اردبی بازدید کرد. این استان

خیراله هادمی در این مراسم راه آهن میانه-اردبیل را به دلیل کوهستانی بودن یکی از سخت ترین و در عین حال فنی ترین پروژه های ریلی کشور معرفی کرد و گفت: این خط آهن بخشی از خط آهن میانه-اردبیل-پارس است. راه آهن آباد 175 کیلومتر و به منظور اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور و تسهیل در عبور و مرور مسافران، توسعه استان اردبیل، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و حمل مواد اولیه مورد نیاز کارخانه فولاد اردبیل از جنوب ساخته شده است. سمت. پورت ها..

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: در حال حاضر این محور ریلی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی، روسازی بالای 50 درصد و ساختمان ها 78 درصد دارد.

هادمی از ریل گذاری 92 کیلومتر از این خط ریلی خبر داد و گفت: 105 کیلومتر از مسیر تاکنون بالاست شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به تشریح ابنیه فنی این پروژه پرداخت و گفت: 62 تونل به طول 32 کیلومتر در راه آهن میانه – اردبیل، 29 پل ویژه به طول حدود 5 کیلومتر و 143 گالری با یک به طول بیش از 7 کیلومتر و بیش از 35 میلیون متر مکعب عملیات خاکی در آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از احداث دو پل ویژه در این خط ریلی خبر داد و گفت: پل دره آرپاچای به طول 264 متر با ارتفاع 85 متر بالاترین پایه را در پل های ریلی کشور دارد و پل سرای به طول 556 متر دو نمونه ساخت می باشد که پل های ویژه در این مسیر کوهستانی در شرایط اقلیمی خاص در نظر گرفته شده است که عملیات اجرایی پل آرپاچای به پایان رسیده و پل سرای با 88 درصد پیشرفت فیزیکی در حال کار است.

وی اعتبار هزینه شده در این پروژه را حدود 2800 میلیارد تن عنوان کرد و افزود: ارزش روزانه این طرح بیش از 9 هزار میلیارد تن برآورد شده و برای تکمیل عملیات اجرایی آن بیش از 1800 میلیارد تن اعتبار لازم است.

بزرگراه اردبیل – سرچم و اتصال استان به شبکه بزرگراهی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از محور اردبیل – سرچم بازدید کرد و گفت: این محور نزدیکترین مسیر ارتباطی استان اردبیل به شبکه اصلی کشور، کریدور اصلی ارتباطی استان به مرکز و تنها راه ارتباطی شهر اردبیل به شهرهای جنوبی است و به همین دلیل ترافیک قابل توجهی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اعتبار هزینه شده برای این پروژه را بیش از 198 میلیارد تن عنوان کرد و گفت: برای تکمیل عملیات اجرایی آن بیش از 1800 میلیارد تن اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی این محور را عامل توسعه استان در همه ابعاد صنعتی، گردشگری، اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: ایجاد اشتغال در منطقه در حین ساخت و بهره برداری، افزایش ایمنی و مزایای زیست محیطی محیط زیست. به دلیل کاهش مصرف سوخت و … یکی دیگر از مزایای استفاده از این پروژه.

وی یادآور شد: محور اردبیل – سرچم دارای 13 تونل به طول 6 کیلومتر، 24 دستگاه پل و 11 مترو است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید