خط قرمز مجلس؛ صیانت از معیشت مردم و رفاه اجتماعی/ دولت قبل به جای ورود به دادرسی، درآمد ملی مستاجران را تامین می کرد.


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837957

دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا:

دبیر کمیسیون مشاوره و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خط قرمز مجلس حفظ معیشت و رفاه اجتماعی مردم است، گفت: پیروز خواهد شد.


رسول فرخی میکال دبیر کمیسیون مشورتی و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص لزوم حذف ارز ترجیحی گفت: لازم است پس از حذف ارز ترجیحی کالا به مردم داده شود تا از قدرت خرید مردم کاسته نشود و توان خرید و تامین کالاهای اساسی مردم کاهش نیابد. “


نیاز به افزایش میزان یارانه ها نسبت به تورم وجود دارد با توجه به حذف ارز ترجیحی

وی افزود: دولت با استفاده از سیاست هایی مانند تامین کالا می تواند همزمان با آزادسازی قیمت کالاها، یارانه ها را افزایش دهد و در این جراحی اقتصادی مانند دولتی عمل نخواهد کرد که با وجود تورم یارانه ها تغییر نکرده است.


فرخی میکل ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس دولت در صورتی که قیمت کالاهای اساسی به قیمت شهریور سال 1400 قابل برگشت استحذف ارز مورد نظر خود را در دستور کار خود قرار دهید.


وی با بیان لزوم استفاده از سازوکار مناسب برای نظارت بر قیمت کالاها، گفت: مجلس از دولت می خواهد که از سازوکار مناسبی برای نظارت بر قیمت کالاها استفاده کند تا بتواند بر همه سطوح کشور نظارت داشته باشد نه اینکه فقط یک خیابان و یک شهر داشته باشد و در مصوبه مجلس در چنین شرایطی دولت حق دارد تصمیم نهایی برای حذف ارز ترجیحی بگیرد..


دولت به جای رفتن به سمت تولید به مستاجران عقل و امید به درآمد ملی داده است


فاروحی میکال از نظر خسارت ارزی 4200 مه گرفتگی که با اقدامات غیرمسئولانه دولت قبل بر اقتصاد کشور تحمیل شد، گفت: بر اساس اسناد و سیاست های ابلاغی فوق باید بخشی از هدفمندی یارانه ها به مردم پرداخت می شد که متاسفانه این مبلغ سرانه است. . برای چندین سال. ” 45 هزار تن باقی ماند و بخشی دیگر از آن باید وارد چرخه تولید کشور می شد که متأسفانه نه تنها وارد این چرخه نشد، بلکه با سازوکاری نامناسب در دولت قبل، هدف دلالان و اوباش در بازارهای مختلف از جمله قرار گرفت. بازار سهام.


این نماینده مجلس در پایان گفت: بر اساس سازوکار اندیشیده شده در دولت جدید و هماهنگی های اتخاذ شده در مجلس شورای اسلامی و اقدامات انجام شده در دولت که تصمیم به حمایت از مستضعفان و نجات اقتصاد ایران می گیرد، این طرح را اجرایی می کند. برای تحول در اقتصاد تورم و رکود کاهش می یابد و تولید افزایش می یابد و در نهایت ارزش پول ملی افزایش می یابد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید