خط و لوگوی استقلال و ساپینتو

خط و لوگوی استقلال و ساپینتو

رضا مهاجری فصل گذشته در یک سوم پایانی لیگ نفت مسجد سلیمان را برعهده گرفت و در کمال تعجب و ناباوری کارشناسان توانست سهمیه اولی های این شهر را حفظ کند…

آقای مهاجری در کنفرانس پس از بازی گفت شما در مسجد سلیمان زمین تمرین هم ندارید!

و من برای توجیه باخت اونجا نگفتم. همانطور که در ابتدای گفتگو گفتم از هر تیمی با توجه به توانایی هایش باید انتظار داشت. در دو بازی اول بیشتر از اینها به دست آوردیم اما همیشه اینطور نخواهد بود چرا که منطق فوتبال می گوید پایه مادی و نیروی انسانی شرط مهم موفقیت یک تیم است. کار ما مربیگری است و باید با چشم باز انتخاب کنیم. دنبال بهانه نیستم و نسبت به تیمی که خودم را حفظ کردم خیلی تعصب داشتم، همه ایرادات را می دانستم و آگاهانه قبول کردم که اینجا بمانم.

خیلی از شاگردان شما در فصل نقل و انتقالات از این تیم رفتند، چرا نتوانستید آنها را حفظ کنید؟

چون در فوتبال ما عدالت در بودجه تیم ها وجود ندارد. تیم هایی هستند که بودجه بسیار بالایی دارند و ما خودمان بازیکن بودیم، بنابراین شرایط را درک می کنیم. بازیکن از این طریق از خانواده خود حمایت می کند در حالی که به پیشرفت فکر می کند. وقتی برای تیمی بزرگتر با دستمزد چند برابر پیشنهاد می شود، طبیعی است که او ابقا نمی شود.

آیا از افرادی که جایگزین کرده اید راضی هستید؟

هنر مربی باید در ساختن تیم و بازیکنان باشد. من به بازیکنان ایمان دارم و نتیجه کار ما را خواهید دید.

نفت مسجد سلیمان برخلاف روال همیشگی این فصل رویایی را آغاز کرد. آیا می توانید آن را ادامه دهید؟

ما در هر مسابقه با تمام توان و تجهیزات برای نتیجه می آییم اما باید قبول کنیم که در فوتبال همه چیز دست شما نیست. شما تاکتیک ها را انتخاب می کنید و تیم را بر اساس حریف آن هفته تمرین می دهید، اما در فوتبال جذابیت و غیرقابل پیش بینی بودن بازیکنان و اتفاقات بازی، نتیجه را تعیین می کند. ببینید ضربه بازیکن ما به هوادار گل زد اما تیر به تیر خورد یا دروازه بان حریف توپ را گرفت که همیشه اینطور نیست.

ضمنا حریف فردای شما هم همین ویژگی را دارد! بازی های قبلی استقلال را دیده ای؟

بله، همکارانم که هر سه بازی استقلال را خوب آنالیز کردند و من به شخصه بازی مقابل ملوان و مس را مستقیم دیدیم.

استقلال را چطور تیمی دیدی؟

استقلال و پرسپولیس دو تیم بزرگ و محبوب ما در هر شرایطی و زمانی هستند و همیشه رقیب یکدیگر هستند. فرقی نمی کند در کجای جدول باشند و مربی، سرمربی و بازیکنان این تیم ها کیست، مهم این است که استقلال و پرسپولیس هستند و همیشه خواهند بود.

برای بازی با استقلال آماده ای؟

بله، ما این تیم را به خوبی می شناسیم و به شما قول می دهم که بازی متفاوتی بین نفت مسجد سلیمان و استقلال خواهید دید.

یعنی شما سه امتیاز را حفظ می کنید؟

ببینید من جلوی تمام استراتژی های هجومی حریف را می گیرم و با سوء استفاده از ضعف آنها قصد گلزنی را دارم، اما یادتان باشد که استقلال مهره هایی دارد که می توانند به میدان بیایند و در لحظه سرنوشت بازی را تغییر دهند.

پس شما نگران نیمکت استقلال هستید نه تیم اول؟

بله، به جرات می توانم بگویم استقلال جزو معدود تیم هایی است که در این فصل نیمکت نشینانش یازده بازیکن اصلی کمتر ندارند. می بینید که در دو بازی قبلی مهدی کایدی که به زمین آمد، سرنوشت و روند بازی چگونه تغییر کرد. وقتی بازیکنی با این سطح از خلاقیت دارید، آرامش دارید، اما تیم حریف دچار مشکل می‌شود، زیرا نمی‌دانید وقتی توپ به او می‌رسد، چه خواهد کرد! او می تواند در یک لحظه هر کاری بکند و یک چیز دیگر این است که استقلال فقط یک رهبر ندارد! اما به شما قول می دهم که حریف آشکار استقلال نخواهیم بود.

و جایگاه نهایی نفت مسجد سلیمان در پایان فصل؟

شک نکنید نفت امسال هم مثل فصول گذشته تا روز آخر نگران سقوط نخواهد بود!

دیدگاهتان را بنویسید