خط و لوگوی جذاب ساپینتو برای مخالفان؛ این تیم قهرمان است!

خط و لوگوی جذاب ساپینتو برای مخالفان؛  این تیم قهرمان است!

سرانجام پس از پنج هفته بازی نه چندان خوشایند و بعضا ضعیف و نگران کننده، استقلالی ها در یک نمایش زیبا و هجومی موفق شدند نساجی را در هم بکوبند و هر چقدر می خواهید موقعیت ایجاد کنند و تنها سه تای آنها را تبدیل به گل کنند و بقیه را به راحتی هدر دهند. ساپینتو علیرغم انتقادات زیاد، هنوز علاقه ای به استفاده از بازیساز کلاسیک ندارد و آمانوف را در صف تیراندازی مقابل نساجی قرار می دهد.

اما چه چیزی باعث شد تا در مقایسه با پنج هفته گذشته استقلال کاملا متفاوتی را شاهد باشیم؟ بخشی از این تفاوت به استقلال برمی گردد و بیشتر به حمید مطهری و اعتماد به نفس زیادی که کارش به او داده است. آنالیز حمید مطهری و تیمش از استقلال دقیق نبود و اشتباهات عجیب در فاز دفاعی استقلال را به آن نیاز داشت. یعنی فضا. در تمام مدت بازی به خصوص در نیمه اول و قبل از اینکه نساجی در ابتدای نیمه دوم 10 نفره شود، شاهد فشاری از سوی بازیکنان نساجی به مهاجمان و خط هافبک استقلال نبودیم و علاوه بر آن حمید مطهری نیز این کار را انجام نداد. تنها کسی بود که پرس می کرد.او آن را در دستور کار تیمش قرار نداد، اما مانند پیکان حتی سعی نکرد فضاهای خالی را پر کند و بازیکنانش را بین توپ و دروازه قرار دهد و این دو عامل عبارتند از: آنچه استقلال می خواست

استقلال در این فصل نشان داد که هیچ هافبک خلاقی برای بازی وجود ندارد، اما در این بازی شاهد بودیم که مهدی پور و چشمی که تمایل بیشتری به بازی در تمام زمین دارند. پاس دادن به زمین را به راحتی در دستور کار قرار دادند و استقلال را در فاز هجومی قرار دادند چرا که به هیچ وجه از سوی هافبک ها و مهاجمان نساجی تحت فشار قرار نگرفتند. همچنین فضایی که از دقایق ابتدایی در اختیار محبی، کایدی و بابایی قرار گرفت را به خاطر داشته باشید، هر سه توانایی حمل توپ و ایجاد موقعیت را دارند.

صحنه گل اول به خوبی روند بازی را نشان می دهد. دو دفاع وسط نساجی با فاصله زیادی از هم فاصله دارند و به جای پرکردن فاصله این دو، معلوم نیست نساجی هافبک دفاعی باید چه کار کند و تردید ابراهیمی زیر فشار بابایی و محبی به راحتی به استقلال موقعیت 100 درصدی می دهد. این نشان دهنده اعتماد بیش از حد مطهری است. او به جای ضد تاکتیکی مقابل استقلال، سعی کرد به سبک خودش بازی کند و به جای شکست نخوردن، از ابتدا با فکر بردن به زمین مسابقه رفت و شاید نتایج استقلال نقش بسزایی در این طرز تفکر داشت. . راهبرد مطهری بسیار ساده بود و قصد داشت از فضای پشت مدافعان استقلال به خصوص در جناحین استفاده کند که شاید اوایل اوضاع را به هم ریخت. اما با همه این ویژگی ها، استقلال حتی با عملکرد ضعیف امروزی همچنان جای نگرانی دارد.

شاید همه تیم هایی مثل نساجی به این راحتی به آنها فضا نمی دهند و اشتباهات مکرر را مرتکب نمی شوند. از طرفی وضعیت عجیب استقلال بسیار جالب است. اغراق نیست اگر بگوییم استقلال بعد از 10 گل نساجی به راحتی می توانست حداقل 3 گل دیگر به ثمر برساند، اما در عوض حتی یک بار هم دروازه باز شد و این هم جای نگرانی دارد. بازی های نسبتا سخت تری برای استقلال در پیش است.

چهار حریف بعدی استقلال به ترتیب گل گهر، فولد، ذوب آهن و آلومینیوم اراک هستند که شاید به خوبی نساج نباشند و روز بدی مقابل استقلال نداشته باشند. ساپینتو با این تعطیلات می تواند به خوبی روی نقاط ضعف تیمش کار کند تا استقلالی ها شاهد موقعیت های داغ عجیب و غریب نباشند، اما از طرفی تصمیمی برای رویارویی با تیم هایی که قدرت دفاعی خوبی دارند؛ به نظر می رسد که تیم استقلالی ها هم شاهد موقعیت های داغ عجیب و غریب نباشند. پیدا می کنم

دیدگاهتان را بنویسید