خط پرسپولیس: استقلال همچنان در حال از دست دادن امتیاز است، بازی های سختی برای او باقی مانده است

خط پرسپولیس: استقلال همچنان در حال از دست دادن امتیاز است، بازی های سختی برای او باقی مانده است

محمد محمدی دروازه بان سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس برای دیدار پرسپولیس و هواداران، تساوی و خروج این تیم از شرایط مساعد قبلی، حذف استقلال در هفته بیست و چهارم، قرعه کشی جام جهانی، گروه بندی تیم ملی ایران با تیم های آمریکا و انگلیس درباره انتخاب سرمربی تیم ملی برای جام جهانی 2022 قطر مسائلی را مطرح کرده است.

بازی پرسپولیس و هواداران را دیدی؟

من این مسابقه را از نزدیک تماشا کردم. بازی خوبی بود اما متاسفانه پرسپولیس در این دیدار موقعیت های خوبی را از دست داد. البته حریف هم زمان زیادی را صرف کرد و همین موضوع از جذابیت بازی کاسته شد.

کل بازی چطور بود؟

وقفه هایی که بازیکنان تیم هوادار در جریان بازی ایجاد کردند، هیجان این مسابقه را از بین برد. پرسپولیس در 10 دقیقه اول دو سه موقعیت خیلی خوب داشت که می توانست گل بزند اما متاسفانه شکست خورد.

چرا هوادار اینطوری بازی کرد؟

به هر حال این تیم امسال به لیگ برتر آمد و مطمئنا مهمترین تلاشش این است که بتواند در لیگ برتر بماند. در حالی که هر مربی یک فلسفه ای دارد. برخی دوست دارند دفاعی بازی کنند، برخی دوست دارند وقت تلف کنند، برخی دوست دارند حمله کنند و برخی مربیان یک بازی بسته را در دستور کار خود قرار می دهند. باید به فلسفه هواداران تیم هواداری هم احترام گذاشت.

از دست دادن دو امتیاز به پرسپولیس در جدول چقدر سخت بود؟

در واقع کار پرسپولیس با این نتیجه بعد از تساوی در دربی کمی سخت شد. البته همانطور که استقلالی ها دو امتیاز مقابل پیکان را از دست دادند، قطعا در دیدارهای آینده هم باز هم امتیاز از دست خواهند داد. نگاهی به دیدارهای قبل از استقلال نشان می دهد که این تیم بازی های سختی مقابل سپاهان، فولاد، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک دارد اما معتقدم خود پرسپولیس باید قوی باشد و روی عملکردش تمرکز کند و چیزی به اما و اگر نگذاشته باشد. فوتبال غیرقابل پیش بینی است و هر اتفاقی ممکن است در آینده بیفتد. اما منطقا کار پرسپولیس سخت شد.

تیم ملی ایران را در جام جهانی چگونه ارزیابی می کنید؟

شاید اگر می خواستیم گروهمان را دور هم جمع کنیم، همین ترکیب را انتخاب می کردیم. گروهی خوب با خاطرات شیرین پیروزی مقابل آمریکا. البته همه اینها سال هاست که ادامه دارد و این آمریکا دیگر این آمریکا نیست.

با توجه به حضورتان در آمریکا و همکاری با تیم های فوتبال آمریکایی در سال های اخیر، وضعیت فوتبالی او را چگونه توصیف می کنید؟

آنها برای فوتبال خود سرمایه گذاری زیادی کرده اند. در تمامی رده های ملی کشوری با پول و امکانات بسیار خوب و البته آب و هوای عالی که همه فوتبالیست های بزرگ دنیا را تشویق می کند تا سال های آخر فوتبال خود را در آنجا سپری کنند. این حضور باعث تشویق جوانان در آمریکا شد. ایالات متحده یک کشور مهاجر است و افراد زیادی در سراسر جهان می توانند برای ایالات متحده فوتبال بازی کنند. در مجموع فوتبال این کشور نسبت به سال های گذشته پیشرفت زیادی داشته است.

انگلیس چطور؟

انگلیس نیز یکی از مدعیان این جام جهانی است. اگرچه آنها لیگ بسیار قدرتمندی دارند. آنها فوتبال هیجان انگیزی بازی می کنند و بازیکنان مشهور بین المللی دارند. در کل هیچ کدام از تیم های گروه ایران تیم ضعیفی نیستند. همانطور که ما لژیونر داریم، آنها هم در فوتبال جهان لژیونرهای زیادی دارند. فوتبالیست هایی با چوب پنبه، بیشترشان درجه یک.

چه کنیم که در جام جهانی لذت نبریم؟

قطعا باید برای این مسابقات برنامه ریزی درستی داشته باشیم. هر چه بهتر بتوانیم تیم ملی خود را آماده کنیم، در جام جهانی بهتر خواهیم بود. چون مطمئناً آنها برای شکست در جام جهانی نمی آیند.

به نظر شما رفتن به جام جهانی با اسکوچیچ خوب است؟

فعلا باید منتظر انتخاب رئیس فدراسیون در خرداد ماه باشیم. باید دید در این زمان چه اتفاقی خواهد افتاد. شاید مثل زمان ایویچ که تیم ملی قبل از جام جهانی با 7 گل مغلوب اینتر شد و کادر فنی تیم ملی کاملا حذف شد، چنین اتفاقی در انتظار ملی پوشان کشورمان باشد. اما با توجه به شرایط فعلی و اینکه آقای ماجدی سرپرست فدراسیون است و در حال حاضر همه تصمیمات با نظر هیات رئیسه گرفته می شود، باید تا جلسه رئیس فدراسیون منتظر ماند و سپس اظهار نظر کرد. روی این. اما در کل فکر می کنم اسکوچیچ با فوتبال ایران آشناست و در حال حاضر نتایج خوبی کسب کرده و باید در راس تیم ملی ایران باشد. اما باید قبول کنیم که کار ما بسیار سخت است و نمی توان امیدوار بود که در جام جهانی با خلاقیت تیم های ملی مان به نتیجه برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید