خواص درمانی چای سبز روز جدید

یکی از موادی که توصیه می شود چای سبز است، آیا از خواص درمانی این چای اطلاعی دارید؟

چای سبز و خواص فوق العاده آن

چای سبز بیش از بیست و پنج درصد خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد.

در مورد فواید فراوان چای سبز صحبت های زیادی وجود دارد و حتی چای را بهترین نوشیدنی بعد از آب می دانند. چای حاوی مقدار کمی رنگدانه مانند کافئین و غیره است.

چای سیاه و سبز هر دو از یک گیاه می آیند.

با این تفاوت که برای تهیه چای سبز، برگ ها را دم کرده، رول کرده و سپس خشک می کنند. اما برای تهیه چای سیاه، برگ ها را خشک می کنند، تخمیر می کنند، گاهی اوقات مواد شیمیایی و رنگ به آن اضافه می کنند و برشته می کنند، یعنی فرآوری بیشتری روی چای انجام می شود.

چای سیاه و سبز هر دو دارای رنگدانه هایی هستند که نشان داده شده است بروز انواع مختلف سرطان را کاهش می دهد. وقتی چای به غلظت مناسب دم می‌شود، فقط نصف کافئین یک فنجان قهوه را در خود دارد. با این حال، چای بدون کافئین نیز وجود دارد.

ترکیب شیمیایی برگ های چای

ترکیبات برگ چای شامل سلولز، صمغ، دکسترین، پکتین، چربی، موم، نشاسته، قند، اسید گالیک، اسید اگزالیک، کورستین، پروتئین، فیبر، مواد معدنی، تانن، کافئین یا تئین، ترکیبات معطر و در نهایت دیاستاز است.

مصرف چای دم کرده باعث تسریع حرکات تنفسی، تسریع گردش خون، رفع خواب آلودگی، احساس تازگی، تقویت قوای ذهنی، هضم بهتر غذا و تعریق می شود.بنابراین می توان چای را برای رفع خستگی، ضعف اعصاب، میگرن، بیماری های قلبی و آسم تجویز کرد.

در تحقیقات مدرن، چای می تواند در کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن عمده مانند سکته، حمله قلبی و برخی انواع سرطان مفید باشد.نوشیدن چای می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. این خبر بسیار خوبی برای مردم در سراسر جهان است زیرا چای بعد از آب پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است.

مصرف چای رنگدانه هایی را فراهم می کند که در غیر این صورت دریافت نمی کنید، بنابراین با مصرف متعادل این نوشیدنی سالم، پایه ای سالم برای خود فراهم می کنید.

به غیر از آب، چای پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است و سالانه سه میلیارد کیلوگرم چای در سراسر جهان تولید می شود.

مطالعات آماری نشان می دهد که حدود 80 درصد ژاپنی ها چای سبز می نوشند، بنابراین بیش از نیمی از آنها سه فنجان یا بیشتر در روز مصرف می کنند.

محققان همچنین از این مطالعات دریافتند که فواید چای سبز ظاهرا برای زنان بیشتر است.

زنانی که پنج فنجان یا بیشتر در روز چای سبز می‌نوشیدند نسبت به زنانی که یک فنجان یا کمتر چای سبز می‌نوشیدند، ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند.

چای سبز باعث افزایش طول عمر می شود

نتایج یک مطالعه جدید در ژاپن نشان می دهد که اگر به طور منظم چای سبز بنوشید، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی تا 25 درصد کاهش می یابد.

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت‌شده نشان داد افرادی که پنج فنجان یا بیشتر چای سبز در روز می‌نوشیدند نسبت به افرادی که چای سبز نمی‌نوشیدند ۱۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی بودند. هنگامی که به مرگ ناشی از بیماری قلبی نگاه می کنیم، نوشیدن چای سبز خطر مرگ را تا 26 درصد کاهش می دهد، اما نوشیدن چای سبز هیچ تاثیری بر مرگ ناشی از سرطان نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید