خودروهای شیشه دودی فقط جریمه می شوند

ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781962

بر اساس رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری برای خودروهای دارای شیشه دودی تعیین فاصله 3 متری برای شناسایی راننده و سرنشین ملاک نیست و در صورت احراز تخلف کافی است صدور یک فاکتور. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی شکایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و درخواست ابطال بخشنامه شماره 135/355/407 مورخ 96/6/30 و 13/5/355/990 مبنی بر ابطال بخشنامه ضوابط قابل قبول کشیدن شیشه خودرو و هویت راننده و سرنشینان داخل خودرو باید از فاصله سه متری قابل مشاهده باشد و در صورتی که طبق نظر کارشناس راننده و سرنشین از فاصله سه متری شناسایی نشوند، فیش جریمه. برای برداشتن شیشه دودی لازم است.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی و با توجه به نظریه شورای امور اداری و عمومی، مدعی شد که به موجب ماده. با توجه به مکان، زمان، وقوع و نوع تخلفات با تصویب هیأت وزیران انجام می شود و همچنین بر اساس ماده 2 آخرین قانون، تشخیص این گونه تخلفات و صدور جریمه توسط معتمدین دستورالعمل و آموزش دیده می شود. پرسنل و افسران قراردادی بنابراین، آیین نامه مورد اختلاف که معیار فاصله 3 متری را تعیین کرده است، با توجه به تغییر شرایط فصلی، شرایط جوی و ساعات شبانه روز خارج از حوزه قضایی، برای مأموران مجاز پلیس راهنمایی و رانندگی، یک ضابطه تشخیصی ثابت تعیین کرده است. مرجع صادر کننده و ممکن است لغو شود. همچنین هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با این استدلال که قانونگذار از اجرای تخلفات این قانون و حدود اختیارات کارمندان در مواردی از جمله تضمین می کند، رفع اثر شیشه دودی پس از صدور جریمه توسط مراجع قضایی را تشخیص نمی دهد. به عنوان پارکینگ و جریمه ، از حرکت خودرو جلوگیری کرده و دستور جابجایی پارکینگ، توقیف دفترچه و حرکت خودرو به منظور رفع حصر، اما الزام به برداشتن شیشه دودی پس از صدور جریمه، قانون مشخص نکرده است. و بخشنامه قابل لغو است.

بنابراین برای خودروهای دارای شیشه دودی تعیین فاصله 3 متری ملاک تشخیص راننده و سرنشین نیست و در صورت تخلف فاکتور کافی بوده و نیازی به حذف اثر شیشه دودی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید