خودکشی نوجوان کولبر بر اثر توقیف قاطرها در پاوه

خودکشی نوجوان کولبر بر اثر توقیف قاطرها در پاوه

روز جدید کولبر، پسر 16 ساله پس از توقیف قاطرهایش خودکشی کرد. این خبری بود که روز گذشته در رسانه های شهرستان پاوه منتشر شد. جسد این نوجوان پس از خودکشی کولبر به خاک سپرده شد.

کولبر، یک نوجوان، پس از مصادره قاطرهایش، خودکشی کرد. این خبری بود که روز گذشته در رسانه های شهرستان پاوه منتشر شد. خبرنگار ما در خصوص این حادثه گفتگویی داشته که در این گزارش می خوانید. متاسفانه امکان گفتگو با هنگ مرزی وجود نداشت.

کولبر در شهرستان پاوه خودکشی کرد. پسر 16 ساله ای در جریان خودکشی کولبر خود را حلق آویز کرد. پس از خودکشی کولبر، برادرش جسد بی جان او را پیدا می کند. جسد این نوجوان پس از خودکشی کولبر به خاک سپرده شد. دلیل خودکشی کولبر مصادره قاطرهایش بود.

سروش رحمانی نام نوجوانی است که نامش از جمله مشکلاتی است که منجر به تصادف شد. نوجوان 16 ساله ای که در بین اهالی شهر پاوه و روستای هانی گرمله به دانش آموزی معروف بود و مودب بود و حالا ماجرای خودکشی او در دل آن اهالی داغ است.

سروش رحمانی که به همراه برادرش در مرز عراق کشاورزی می کرد، پس از توقیف قاطرهایشان توسط ماموران هنگ مرزی، خودکشی کرد و حالا ماجرای خودکشی او را از زبان یکی از بستگان نزدیکش می شنویم.

پدر سروش رحمانی ورشکست شده بود

یکی از بستگان سروش که نخواست نامش فاش شود، می گوید: «حدود 20 سال پیش، فاروک، پدر سروش، هنوز در بندرعباس کار و تجارت می کرد. اجناس مختلفی را از خارج وارد می کرد و می فروخت. در واقع از او چیزی شبیه به یک کارآفرین ساخت، اما تغییر وضعیت در کشور ناگهان منجر به ورشکستگی او شد.»

وضعیت زندگی پدر سروش به حدی وخیم شد که چند مامور او را تحت تعقیب قرار دادند. در حالی که سند خانه آنها در رهن بانک بود و بانک می توانست خانه را مصادره کند، اما با توجه به وضعیت مالی خانواده به آنها مهلت داده شد و بدهی پدر سروش به 580 میلیون تومان رسید که تنها بدهی او نیست. «تعهدات او در قبال افراد منجر به صدور حکم بازداشت او شده بود و از ترس آن حتی در عروسی دو دخترش شرکت نکرد.

برای کولبر نوجوان و برادرش دو قاطر بخرید

او می گوید: «همه در روستا می دانستند که وضعیت مالی خانواده فاروق بسیار بد است. به همین دلیل یکی از نیکوکاران پاوه برای سروش و برادرش سهیل دو قاطر خرید و به آنها گفت اگر بعداً پول قاطر مرا برگردانید. پدر سروش سرطان روده بزرگ و مغز استخوان داشت و مادرش دیابت داشت. آنها هزینه درمان والدین خود را با درآمد کولبری پرداخت کردند. کولبرها در این مناطق بنزین را از مرزها حمل می کنند و فندق، لاستیک و … وارد می کنند. افسران هنگ مرزی نیز در حال مبارزه با قاچاق هستند. برای همین یک شب وقتی برادر سروش را با قاطر در اطراف هنگ مرزی دیدند، قاطر او را گرفتند. در اینجا اگر قاطر کولبران توقیف شود باید 10 تا 15 میلیون جریمه بپردازند تا بتوانند قاطر را پس بگیرند. اما همه می دانستند که سروش و خانواده اش چنین پولی ندارند. «امشب اهالی روستا و حتی اعضای شورای روستا و دهیاری به هنگ مرزی مراجعه کردند و به دلیل وضعیت مالی خانواده سروش از آنها خواستند قاطرها را برگردانند، اما موافقت نکردند.

سروش رحمانی پس از بازگرداندن قاطرها خودکشی می کند

همان شب سروش که شنید قاطرها را هنگ مرزی برنگردانده است از روستای هانی گرمله به شهر پاوه رفت و وقتی سروش و سهیل از مرز برمی گشتند به این اتاق روستا نیز آمدند. روز 26 آبان، وقتی سروش از بیرون کشیدن قاطرها ناامید شده بود، به خانه آنها در شهر پاوه بازگشت و به مادرش گفت که به روستا برود و بابا را ببیند. سپس در حالی که در خانه تنها بود از غم از دست دادن قاطرها خود را با پرده قاطر از پرده اتاق آویزان کرد. «برادرش به همسایه ها خبر داد و اورژانس سرش آمد و گفت که دیگر علائم حیاتی ندارد.

در مراسم تشییع پیکر سروش رحمانی در روستای مرزی هانی گرمله به خاک سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید