خوزستانی ها هنوز سم استشمام می کنند/ غبار خوزستان تمام شد؟

در همین راستا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، شاخص کیفیت هوای شهرها را به مدت 24 ساعت تا 11 ساعت امروز در شهرهای اهواز، آبادان، بندرامام، دسفول، شادگان، ماهشهر و هرمشهر در شرایط خطرناک، شاخص کیفیت هوای اندیمشک اعلام کرد. و رامشیر در بسیار ناسالم و شاخص کیفیت هوای شهرهای بهبهان، ایذه، سوسنگرد، امیدیه، حمیدیه، سوسنگرد، شوش و شوشتر در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها اعلام شد.

بازگشت پدیده گرد و غبار که از روز جمعه در خوزستان آغاز شد، ناشی از حذف بودجه ریزگردها و اقدامات نمایشی ابتکار و میراث دیروز دولت روحانی و جان باختن امروز مسئولان مرتبط است.

این در حالی است که تغییر اقلیم در بسیاری از استان های کشور مشکلاتی را ایجاد کرده و ذرات گرد و غبار که پیش از این میهمانان ناخوانده خوزستان بودند به تهران رسیدند و موجی از گرد و غبار را در هوا پراکنده کردند به طوری که آسمان رنگین گرد و غبار شد. گرفتن و تنفس این هوا اما سخت بود اما بعد از چند روز گرد و غبار خوزستان را ترک نکرد.

مرکز ملی هواشناسی پایش و هشدار سریع گرد و غبار خوزستان نسبت به تشکیل گرد و غبار در عراق و تاثیر آن بر این استان تا روز دوشنبه هشدار داد. بر اساس پیش بینی ها از امروز غلظت گرد و غبار کاهش می یابد.

شاخص AQI که برای اندازه‌گیری کیفیت هوا استفاده می‌شود، نشان می‌دهد که هوای محیط چقدر تمیز یا آلوده است و این میزان آلودگی چه تأثیری بر سلامت انسان دارد.

این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است ساعت ها یا روزها پس از استنشاق این هوا تجربه کنند.

بر اساس این شاخص از صفر تا 50 در شرایط خالص یا سبز، 51 تا 100 در شرایط قابل قبول یا زرد، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس یا نارنجی، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، 201 تا 300 اینچ بسیاری از شرایط ناسالم یا بنفش و 301 تا 500 در شرایط خطرناک یا بنفش.

در شرایط آب و هوایی ناسالم همه افراد در صورت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوا با این میزان آلودگی ممکن است دچار علائم تنفسی شوند همچنین افراد گروه حساس می توانند عواقب بیشتری داشته باشند.

شرایط بسیار ناسالم هشدار دهنده یک وضعیت فوری بهداشتی است و سلامت کل جمعیت بیشتر در معرض خطر است. شرایط آب و هوایی خطرناک نیز نشانه یک هشدار فوری بهداشتی است و هر کسی می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید