آرامگاه رئیسعلی دلواری; هنوز گمنام در تبعید/ مرد نجف آبادی کار نیمه تمام ستاد بوشهر را تمام می کند؟! + فیلم و عکس


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807350

ماجراهای عجیب تعلل و کارشکنی در ساخت یادمان شهید;

سردار مقتول رئیسعلی دلواری شناسنامه مقاومت مردم ایران در مقابل انگلیس است. پیکر وی پس از شهادت در نجف اشرف به خاک سپرده شد. این امر باعث شد آرامگاه بدون نمازگزار و بارگاه او مانند یک بیگانه در غربت بیش از صد سال پس از شهادتش.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. چند روز پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که مردی اعلام کرد به دلیل نبود مزار شهید رئیسعلی دلواری تصمیم گرفته است با هزینه شخصی مزار این سردار بزرگ ایران و اسلام را برپا کند. مردی اهل استان نجف آباد اصفهان به دلیل بی توجهی مسئولان بوشهری دست به کار شد و بنا به ارادتی که به سردار شهید رئیسعلی دلواری داشت به سمت وی ​​سنگ پرتاب کرد.

از نجف تا نجف

پس با تهیه این سنگ قبر از نجف آباد، آن را به قبرستان نجف اشرف و وادی السلام می برد و بر مزار این شهید بزرگوار نصب می کند. این شهروند نجف آبادی در این ویدئو مشکلاتی را بیان می کند که مسئولان بوشهری باید از شنیدن بی توجهی به این شهید خجالت بکشند.

وی با بیان اینکه وضعیت نامناسب سنگ قبر شهید رئیسعلی و پایین بودن سطح مزار از سطح زمین باعث شده تا مزار شهید دلواری اصلاً نمایان نباشد، اظهار می کند:

خبر خاکستری

برای کارمندانی که رئیسعلی را نمی شناسند

شهید رئیسعلی دلواری فرمانده بزرگ نهضت ضد استکباری ایران با حمله نیروها به بوشهر و وارد کردن ضربات سنگین به نیروی دریایی انگلیس به مقابله با این مستکبران قیام کرد.

مقاومت جنوب ایران به رهبری رئیسعلی و فتوای مراجع بزرگی چون علامه بلدی چندین بار مانع از اشغال بوشهر به نیروی دریایی انگلیس شد و به همین ترتیب کشته شد.

پیکر وی ابتدا در نزدیکی امامزاده روستای کله بند به خاک سپرده شد. اما چون رئیسعلی وصیت کرد باید در جوار بارگاه مولایش علی (ع) دفن شود.

پیکر مطهر شهید رئیسعلی دلواری پس از چند ماه به قبرستان وادی السلام نجف عراق منتقل و در جایی به خاک سپرده شد که شاید کمتر زائر ایرانی حرم از آن اطلاع داشته باشد.

پس از آن بارها مزار این شهید والامقام توسط افراد مختلف تغییر یافته اما تاکنون دستگاه های مربوطه اقدامی در این راستا انجام نداده اند.

720raeesali خبر خاکستری

عکس بالا یکی از اولین مقبره هایی است که برای سر علی دلواری ساخته شده و از آن روز تا به امروز این آرامگاه دستخوش تغییرات زیادی شده است و اکنون مزار این شهید آنطور که باید سردار مقاومت ایران نیست.

محوریت رهبر معظم انقلاب بر معرفی رئیسعلی دلواری به نسل جوان

رهبر معظم انقلاب دو سال پیش بار دیگر خواستار معرفی رئیسعلی دلواری به نسل جوان شدند.

رهبر معظم انقلاب در آذرماه سال 1388 در دیدار مسئولان کنگره دو هزار شهید استان بوشهر بر تقدیم رئیسعلی دلواری به نسل جوان تاکید کردند و گفتند: چند درصد از نسل جوان ما او را می شناسند؟ – چند درصد اسمش را شنیده اند؟


رئیسعلی دانش آموز مدرسه عاشورا است

وی تاکید کرد: برای ما مهم نیست که یک شخصیت مبارز، مجاهد، مدافع کشور که در آن زمان با فقری که خودش و همرزمانش داشتند به این سختی می جنگد، چنین دشمنی را آزار می دهد. – اینکه رئیسعلی دلواری واقعا انگلیسی ها را نگران کرد – و بالاخره با خیانت برخی خودی ها به شهادت رسید؟ آیا الان به قول شما رئیسعلی دلواری در کشور اینطور نیست که همه کسانی که در هر منطقه ای از کشور هستند بدانند این شخص کیست و او را بشناسند؟ اینطور نیست؛ مثلاً همه بچه‌ها اسم فوتبالیست فلان کشور را می‌دانند، اسم رئیسعلی دلواری را نمی‌دانند، اصلاً اسم نادر مهدوی را نشنیده‌اند، نمی‌دانند. برای زنده نگه داشتن این نامه ها باید کاری کرد. اینها الگو هستند. ما باید کاری کنیم که مردم احساس کنند این راه نجات است.»

مزار شهید علی دلواری با وجود لهجه امام خامنه ای همچنان در غربت و گمنامی است و مسئولان نسبت به آن بی اعتنایی می کنند و علاقه مندان و شیفتگان این شهید والامقام گهگاه به دلیل ارادت خود به تماشای مظلومیت این سردار اسلام بزرگ می نشینند. و ایران در حال مرمت این بنا هستند.

به همین دلیل بارها سنگ قبر شهید رئیسعلی عوض شده اما تاکنون اقدام مناسبی از سوی دست اندرکاران انجام نشده تا بنای مناسبی برای شناسایی وی ساخته نشود.

تهیه مطالب برای حساب شخصی توسط نوه شهید رئیسعلی

حسین نامور از نوادگان شهید ریزعلی دلواری گفت: وی برای ساماندهی و بازسازی مزار این شهید تلاش زیادی کرده و تمام اعتبارات لازم را برای ساخت آرامگاه از منابع شخصی هزینه کرده است.

وی در این خصوص به جام جم گفت: پیشنهاد ساخت مقبره سردار سرافراز جنوب در مقابله با استعمار انگلیس از سال 94 توسط نوادگان این شهید برجسته در سطح دستگاه ها و مدیران مربوطه در حال پیگیری است اما اقدام مشخصی صورت نگرفته است. گرفته شده است. بر این اساس تصمیم گرفتیم با هزینه خود مقبره را طراحی و نصب کنیم.

4595443304 367 خبر خاکستری

نامور افزود: در سال 94 مبلغ 20 میلیون تن برای بازسازی عتبات عالیات پرداخت کردیم و مهندسی کارخانه بر اساس سازه مقبره با الهام از معماری سنتی بوشهر و البته خانه شهید آغاز شد. در دلوار.” .

نوه شهید رئیسعلی گفت: خرید و تحویل سنگ قبر، سنگ جسد و مزار حدود 500 میلیون تن بوده است اما در 2 سال گذشته به دلیل گسترش ولیعهد نتوانسته ایم مواد را به عراق منتقل کنیم. نجف شهر دلوار آماده انتقال به عراق است.




32161940956 554 خبر خاکستری

اگرچه سالانه میلیون‌ها ایرانی به دلیل نامشخص بودن محل دفن شهید رئیس‌علی به زیارتگاه‌ها سفر می‌کنند، اما بسیاری از این نمازگزاران نمی‌توانند تشییع کنند و همین امر منجر به تبعید بیشتر شهید رئیسعلی دلواری می‌شود.

35861541177410 img 0283 copy خبر خاکستری

سردار دشتی جانشین سپاه استان بوشهر در این خصوص گفت: بنده زمانی که در تنگستان هدایت سپاه را بر عهده داشتم پس از مشاهده وضعیت مزار این شهید والامقام بر خود ناگزیر شدم تا در این زمینه اقدام کنم.

وعده ای که سال هاست محقق نشده است

سردار دشتی افزود: در آن زمان با توجه به شرایط موجود امکان ساخت یادمان مناسب بر مزار این شهید والامقام با هزینه بسیار کمتر و آسان تری وجود داشت اما مسئولان اعلام کردند قصد داریم در این زمینه اقدام اساسی انجام دهیم. “

جانشین فرمانده کل سپاه استان بوشهر گفت: بعد از این اتفاق وعده مسئولان محقق نشد و شرایط اقدام از سوی ما سخت شد اما در این راستا عمل کردیم و فقط موفق به ساختن سنگ قبر این اسلام شدیم. سردار رشید.

دیدن چند عکس از مزار شهید رئیسعلی دلواری این شبهه را ایجاد می کند که گروه هایی برای جلوگیری از ساماندهی سایت تلاش می کنند و حتی سنگ قبرهایی که حداقل نصب شده اند شکسته می شوند.

95893147293 خبر خاکستری

دلاور دلاور، برای مقامات ناشناخته

«خانه ما یک کوه است و نابودی آنها از توان و توانایی امپراتوری بریتانیا خارج است. این پاسخ رئیسعلی به نامه تهدیدآمیز انگلیسی ها بود. رئیسعلی و یارانش را تهدید کردند که: «اگر بر ضد دولت انگلیس قیام کنید، به جنگ خواهیم رفت، خانه‌هایتان ویران می‌شود و کف دستتان قطع می‌شود».

اگرچه خود شهید در زندگی و مبارزات خود همواره خانه خود را کوه و دشت نامیده است، اما بی توجهی مسئولان استان بوشهر نسبت به این شهید بزرگوار هیچ بهانه ای باقی نمی گذارد.

امیدواریم مسئولان بوشهری به خود بیایند و نسبت به وظایف خود احساس مسئولیت کنند و تلاش مضاعف کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید