جهاد شهید رئیسعلی دلواری بر اساس فرهنگ عاشورایی بود/ در حصر آبادان شاهد حضور مردم بوشهر بودم.


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894499

کلیباف در کنگره ملی رهبر مقاومت جنوب شهید رئیسعلی:

قالیباف گفت: وقتی شهید رئیسعلی دلواری تصمیم گرفت بر اساس مکتب قرآن و اهل بیت(ع) بجنگد و بر اساس هر شرایط مادی که در نظر گرفتیم دست به اسلحه برد، هیچ وقت نتیجه این نشد که پیروزی در انتظارش باشد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی که برای مشاهده ستاد از استان بوشهر به این منطقه سفر کرده بود در مراسم کنگره ملی شهید رئیسعلی دلواری در خانه موزه این شهید مبارز با استعمار حضور یافت.



کلیباف در این مراسم گفت: خدا را شاکرم که در این ماه و عصر امروز جمعه در این مکان عزیز و بزرگ و تاریخی و به یاد و نام شهدا در جمع مردم شهیدپرور استان بوشهر حضور دارم. ، دلاور و ضد استکبار.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: آیت الله صفایی بوشهری در دوران مبارزه رئیسعلی دلواری نکات مهمی را از تحلیل محیط و شرایط بین المللی مطرح کردند.

وی گفت: از این مطالب می توان نتیجه گرفت که وقتی شهید رئیسعلی دلواری تصمیم به مبارزه بر اساس مکتب قرآن و اهل بیت(ع) گرفت و برای پاسداری از این مرز و بوم و مبارزه با ظلم تفنگ به دست گرفت. و فساد در هر شرایط مادی، هرگز نتیجه ای نبود که پیروزی در انتظار او باشد.

کلیباف افزود: اما همانطور که مکتب شهید رئیسعلی دلواری بر اساس فرهنگ عاشورا، اعتقادات مکتب امام حسین (ع) و اعتقاد به سنت های الهی وارد میدان شد، لطف و حمایت خداوند را در بر گرفت و این امر درسی که از زندگی این شهید می گیریم.

رئیس شورای اسلامی گفت: من شاهد حضور مردم بوشهر در حصر آبادان بودم و دیدم که حمل مهمات از بهمنشیر به منطقه آبادان چقدر برایشان سخت بود.

وی افزود: در همان دوران پاسداشت مقدس دو فکر وجود داشت; از جمله تفکر بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا در آن زمان که معتقد بود ما نمی توانیم تا بن دندان مسلح با دشمن بجنگیم و حمله کنیم و نمی توانیم آنها را از کشور خود بیرون کنیم اما در کمتر از دو ماه پس از برکناری بنی صدر و بازگشت فرماندهی ما شاهد شکست محاصره حصر آبادان توسط همه نیروها به دست امام (ره) بودیم و چند ماه بعد شاهد تسخیر راه قدس، تسخیر المبین و آزادسازی بودیم. خرمشهر و اجرای سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند راه قدس از کربلا منتهی می شود.

مهمتر از جنگ اقتصادی، جنگ رسانه ای و شناختی است

کلیباف تصریح کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری بر جهاد تاکید دارند به این دلیل است که امروز جنگ رسانه ای و شناختی مهمتر از جنگ اقتصادی است و رژیم کودک کش صهیونیستی و رژیم ظالم آمریکا بر اساس عملیات و تحلیل های رسانه ای، روایت های دروغین و غیرواقعی را منتشر می کنند. اینفلوئنسرها را تولید و منتشر می کنند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: امروز مبارزه ما یک مبارزه نظامی سنگین با دشمن نیست. قطعاً دشمن در این جبهه ناامید است، البته این بدان معنا نیست که از فرصت برای دفاع و بازدارندگی در برابر بدی ها و اشتباهات دشمن استفاده نکنیم، بلکه تحلیل ها نشان می دهد که دشمن از این روش ناامید شده است، اما در حوزه جنگ شناختی و جنگ اقتصادی تلاش خواهد کرد بین جامعه و بین امام و امت فاصله ایجاد کند.

وی بیان کرد: امروز بیش از خود شهادت به فرهنگ شهادت نیاز داریم، در واقع فرهنگ مقاومت، گذشت، برادری، ایثار، مومنانه زیستن، عقب نماندن از تهمت در جنگ و شیطنت دشمن است.

کلیباف بیان کرد: در حوزه های مدیریت و تصمیم گیری و مینی هایی که دشمن ایجاد می کند و در مناطقی که تضاد منافع وجود دارد باید ثبات وجود داشته باشد تا بتوان از این میدان ها عبور کرد.

رئیس مجلس تاکید کرد: امروز دولت سیزدهم و مجلس یازدهم و همه دولتمردان و نمایندگان مردم باید در مسیر مشخص شده تلاش کنند تا با فرهنگ گذشتگان و دوران دفاع مقدس به مردم خدمت کنند. : در واقع بر اساس مدیریت جهادی باید ثمره این امر حاصل شود باید زندگی مردم را در دو بعد مادی و معنوی رصد کنیم تا گره از کارشان باز شود.

خدای حفاظت مقدس نیز خدای جنگ اقتصادی است

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند خدای حفاظت مقدس خدای جنگ اقتصادی هم هست پس با این تفکر می توانیم در جنگ اقتصادی موفق باشیم و دلیل اینکه نتوانستیم آنطور که باید تحریم ها را خنثی کنیم. چون ما به سنت اعتقاد داریم، الهی در جنگ اقتصادی ضعیف شد. فرهنگ شهادت گشوده شد.

قالیباف گفت: بر اساس کلام نزول در این سوره، فشار به حدی است که نفس به حلق می رسد تا صف مؤمنان از صفوف کافران جدا شود و سپس پیروزی های بزرگی حاصل شود. بنابراین چنین موضوعی اساس انقلاب، توسعه اقتصادی و پیشرفت و تحول در عرصه اقتصادی است.

دکتر کلیباف در این خصوص اظهار داشت: مجلس شهدا، ذکر شهید و نام شهید برای ایجاد درک صحیح از فرهنگ شهادت و جهاد برای اداره کشور، حکمرانی جدید، حاكميت خلاق، حكيمانه، شجاع و مؤمنانه براي تصميم گيري ها و بدانيد كه نااميدي در اين مسير گناهي نابخشودني است زيرا فرهنگ نااميدي شيطاني است و ربطي به فرهنگ اهل بيت و قرآن ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر در بخش دوم سخنان خود با اشاره به شورش در نقاطی از استان بوشهر ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان و مردم داشتم نکات مهم و روشنی وجود داشت؛ در حالی که در برخی از مناطق استان بوشهر شاهد تظاهرات مردم بودیم. من از صمیم قلب معتقدم بخش قابل توجهی از اقتصاد مردم سواحل خلیج فارس اعم از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان که بیش از 2 هزار کیلومتر از ساحل فاصله دارند، منبع اصلی دریا و اب؛ در واقع اقتصاد برای معیشت، توسعه و تحول ملی و محلی به این حوزه بازمی گردد و باید در اولویت اول قرار گیرد.

وی با اشاره به سه دهه فعالیت و مسئولیت های مختلف خود در سطوح مختلف گفت: در بسیاری از دیدارها به ویژه در جلساتی که با رئیس جمهور داشتم در خصوص مشکلات اقتصادی ساحل نشینان بحث و تبادل نظر شد و ایشان نیز معتقدند که باید راه حلی برای این مشکل وجود داشته باشد

کلیباف ادامه داد: با توجه به تجربیاتم به ویژه مسئولیت در نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از موارد ذکر شده اطلاع دقیقی داشت و این آگاهی همچنان مطرح است، لذا انشاءالله در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مراقبت از ساماندهی موضوع دریا و تجارت و تجارت بر اساس ضوابط و مقرراتی برای معیشت و زندگی مردم و توسعه و کمک به اقتصاد ملی دنبال می شود.

ماهیگیری نیز بخش مهمی از این اقتصاد است

رئیس افزود: شیلات و صیادی نیز بخش مهمی از این اقتصاد است و اقتصاد آبزیان در خشکی، صید در دریا و روش های سنتی و صنعتی موضوعاتی است که باید ساماندهی شود. در واقع باید با دیدی جدید به امکانات گسترده بنگریم.

وی گفت: این زمین پتانسیل بالایی دارد و باید به مسائل حمل و نقل با تکیه بر حمل و نقل ریلی و دریایی توجه شود. همچنین لازم به ذکر است که اگر زیرساخت ها به عنوان اصلی ترین دغدغه و موتور محرک استان مورد توجه قرار گیرد، به موضوعاتی مانند توسعه صنعتی، محیط زیست، زندگی، گردشگری، کشاورزی و به ویژه موضوع آب پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید