خوشحالی هواداران از حذف پرسپولیس و استقلال؟!

خوشحالی هواداران از حذف پرسپولیس و استقلال؟!

در پی انتشار اخباری مبنی بر تشدید فعالیت های AFC و تعدد پرونده های مالی مربوط به این سازمان فوتبال در قاره آسیا، چند روز پیش فدراسیون فوتبال در نامه ای به AFC خواستار مهلت بیشتر برای حل و فصل و ارجاع مسائل مالی شد. در این نامه، فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم ها و مسائل مختلف، از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته است تا هر کاری که استقلال و پرسپولیس در سال های گذشته انجام داده اند و از خطر حذف خارج کرده اند، با طلبکاران تسویه حساب کند. مسابقات آسیایی او ناپدید شد.

این بار اما به دلیل سابقه طولانی و مشکلات هر سال، پاسخ AFC به نامه فدراسیون فوتبال ایران منفی بود و به این ترتیب استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021 قرار گرفتند، اما اخیرا لحظاتی از کمیسیون صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال برای دو تیم بزرگ در صوفیه مجوز صادر کرد.

شدت کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه با سال های قبل متفاوت بود اما در نهایت با دخالت افراد سطح بالاتر حل شد اما شاید امسال این اتفاق نیفتد.

با وجود مجوز حرفه ای سرخابی ها، این احتمال وجود دارد که AFC یک بار دیگر هر دو تیم را حذف کند.

دولت و مالکیت مشترک دو تیم، عدم شفافیت مالی و بدهی های زیاد دلیل حذف دو تیم پرطرفدار پایتخت است.

نکته عجیب بازگشت او به میان هواداران دو تیم است. در کمال تعجب هواداران پرسپولیس و استقلال از حذف تیم های محبوب خود استقبال کردند و با اینکه از حذف نهایی ناراحت هستند اما معتقدند این موضوع در نهایت به سود تیم محبوبشان خواهد بود.

هواداران سرخابی می گویند باید جلوی این مشکلات بزرگ یک جایی گرفته شود و حالا که مدیران وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از آسیا کنار گذاشته شده اند، می توانند به فکر اصلاح نقاط ضعف باشند و در نهایت پس از سال ها وعده دو باشگاه پرطرفدار. خصوصی خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید