خیر؛ اینجا پرسپولیس کهکشانی نیست

خیر؛  اینجا پرسپولیس کهکشانی نیست

افراد کمی معتقدند این پرسپولیس چهره های زیادی دارد و به نوعی تیم کهکشانی لیگ برتر است. اما ابراهیم اسدی کاپیتان سابق پرسپولیس این سوال را رد کرد و گفت: به نظر من این پرسپولیس کهکشانی نیست. اصطلاح کهکشانی برای رئال مادرید زمانی استفاده می شد که رونالدو، زیدان، فیگو، بکهام، روبرتو کارلوس و غیره داشت. همزمان. پرسپولیس در لیگ پنجم که سرمربی آن وینکو بگوویچ بود کهکشانی بود یا حداقل کهکشانی تر از پرسپولیس فعلی بود. همین که این تیم بسیار پربار است و به عنوان کهکشانی شناخته می شود باعث شد این تیم از هفته پنجم سقوط کند و نتواند به هدف خود برسد.

وی ادامه می دهد: البته این پرسپولیسی بگوویچ شروع بسیار خوب و طوفانی در لیگ برتر داشت اما وارد خطوط کناری شد و نتوانست موفق به نظر برسد اما داستان تیم فعلی فرق می کند. پرسپولیس بازیکنان خوبی داشت و چهره های سرشناسی هم به آن اضافه شد و تا به امروز در نتیجه گیری و جمع آوری امتیاز عملکرد خوبی داشته و به صدر جدول رسیده است. شاید این تیم هنوز نتواند به آنچه یحیی گل محمدی در زمینه خلق موقعیت یا ارائه فوتبال هجومی می خواهد دست پیدا کند اما شکی نیست که در آینده نزدیک این تیم فوتبال تماشاگر پسند ارائه خواهد کرد.

هافبک سال های اخیر پرسپولیس همچنان معتقد است خط هافبک این تیم با آمادگی لازم فاصله دارد و در این خصوص اظهار می کند: بخشی از علت گل نخوردن در دیدارهای پرسپولیس یا به قول برخی منتقدان این است که خوب بازی نکردن تیم، به خاطر عملکرد خط هافبک این تیم است هافبک های پرسپولیس اغلب قراردادهای خوبی دارند و بازیکنان سرشناسی هستند. انتظار می رود در طول مسابقه به محوطه جریمه حریف نزدیک شوند، پاس گل بدهند، شوت بزنند و دروازه حریف را باز کنند. در طول مسابقات این تیم کمتر شاهد شلیک هافبک ها بودیم و این یک عیب است. در حالی که پرسپولیس هافبک های شوتزنی مثل میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی و حتی سعید صادقی را در اختیار دارد. به هر حال توقعات از خط هافبک پرسپولیس بالاست و امیدوارم بتوانند این انتظارات را در لیگ برآورده کنند.

برترین گلزن قهرمانی پرسپولیس در اولین دوره لیگ برتر درباره شانس این تیم در فصل جاری نیز می گوید: پرسپولیس در حال حاضر در بالای جدول است و طبیعتا بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد. به نظر می رسد برخی از مسائل فصل گذشته به خصوص در سازمان دفاع حل شده است. پرسپولیس مدیریت خوبی دارد و خود یحیی گل محمدی هم تجربه زیادی دارد اما باید زرنگ باشند. پرسپولیس هم رقبای بزرگی دارد. یادتان باشد سپاهان اصفهان، استقلال، فولاد و حتی گل غرسیرجان در این فصل به دنبال قهرمانی هستند و به راحتی تسلیم نمی شوند.

وی ادامه می دهد: البته فکر می کنم آنچه می تواند به پرسپولیس آسیب بزند استراحت بد در لیگ برتر است. در هیچ کشوری هفته یازدهم لیگ را تعطیل نمی کنند و بازی ها حداقل تا پایان نیم فصل ادامه دارد. می دانم چقدر برای مربیان سخت است که این بازیکنان را برای 4 هفته باقی مانده تا پایان نیم فصل آماده کنند و بعد دوباره تعطیلات اینجاست! برنامه ریزی برای حفظ آمادگی جسمانی این بازیکنان واقعاً دشوار است. به نظر من مشکل پرسپولیس حتی از سایر تیم ها هم بیشتر است چون نفرات بیشتری در اردوی تیم ملی حضور دارند و این کار را برای یحیی گل محمدی سخت می کند. اگرچه هیچکس شک ندارد که اولویت همیشه تیم ملی است، اما باید تعامل وجود داشته باشد. لیگ تعطیل شد، شنیدم ظاهرا فقط تیم ملی با نیکاراگوئه بازی دوستانه خواهد داشت. آیا باید به این زودی لیگ را تعطیل کرد؟ اگر مسابقات لیگ برتر برگزار شود، بازیکنان شاغل در ایران با آمادگی بیشتری وارد جام جهانی نخواهند شد. علاوه بر این تجربه نشان می دهد که سرمربی تیم ملی بیشتر لژیونرها را بازی می کند. باشگاه های خارجی نیز به بازیکنان ملی پوش خود اجازه حضور در اردوی تیم های ملی خارج از فیفا را نمی دهند. در مجموع فکر می کنم این موضوع به تیم های باشگاهی به خصوص پرسپولیس ضربه می زند.

کاپیتان چندی پیش پرسپولیس درباره دیدار آینده این تیم مقابل مس کرمان نیز خاطرنشان کرد: نمی خواهم بگویم بازی آسانی است. اما مس کرمان تیم قابل احترامی است که به تازگی از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده و این دیدار در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود. بنابراین شانس پرسپولیس برای پیروزی در این دیدار بسیار بیشتر است، علاوه بر این که یحیی گل محمدی و شاگردانش اصلا نمی خواهند صدر جدول را از دست بدهند و فکر می کنم پرسپولیس با اختلاف 2 برنده شود. اهداف

دیدگاهتان را بنویسید