خیمه های عزاداری در لرستان برپا شد/ نمازگزاران امام حسین (ع) آماده بیعت مجدد هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، روزها به سرعت می گذرد و محرمی دیگر در راه است، محرم ماه اشک های غیرقابل کنترل، ماه عزای مظلومیت امام حسین (ع)، ماه عزای غربت اسیران کربلا، ماه عزاداری است. ماه عزاداری با مادر علی اصغر(ع)، ماهی که زائران و عاشقان امام حسین(ع) و یارانش در این ایام بر سر و سینه می کوبند و در سوگ شهادت سیدالشهد عزاداری می کنند. (مانند.).

گذشت بیش از 1400 سال از واقعه کربلا و عاشورا نه تنها نتوانسته آتش عشق به حسین (ع) را در دل زائران خاموش کند، بلکه هر سال بر این عشق شعله ورتر می شود و عاشقان سرور و سالار شهیدان سرور از سراسر جهان مقدس صمیمانه تر عزاداری می کند.

عشق به حسین حکایت دیروز و امروز نیست، این عشق در دل همه عاشقان حسین نهفته است که از کودکی در معابد عزا حضور دارند، این عشق به حسین از نسلی به نسل دیگر و از سینه به سینه و امروز منتقل می شود. نوزادانی را می‌بینیم که در همایش حسینی حضور دارند، نوزادانی که با روسری‌های آراسته به نام امامه عطار با خاندان امام حسین (ع) بیعت می‌کنند.


35ff0497 d1fa 4870 9793 08850294678b خبر خاکستری


نسیم محرم می وزید، در هر روستا و برزن پرچم های عزا برافراشته شد، نوجوانان و جوانان زیادی به استقبال محرم رفتند و خیمه زدند، ایستگاه های نماز برای پذیرایی از زائران عزادار برپا شد و… چه زیباست صدای حسین(ع) که از هر موکب و موکبی شنیده می شود، چه زیباست این همه شور حسینی که در وجود همه جوانان و نوجوانان به اوج خود می رسد و زیباتر از آن است که هر یک از این زائران خود را نشان می دهند. وقف می کند و بهترین مراسم عزاداری را برگزار می کند هر چه در توان دارند استفاده می کنند.

همه ساله خانه های زیادی سیاه پوش می شود و میخانه ها یکی پس از دیگری با پارچه های سبز و سیاه برای عزاداری امام حسین (ع) آماده می شود، از مغازه ها و خیابان ها گرفته تا مساجد، تقاص و حسن به مناسبت محرم، پرچمی را برافراشته و منقش می کنند. با نام امام حسین (ع)

این روزها بازار حال و هوای محرمی دارد، از طبل های چیده شده تا انواع پرچم ها و لباس های مشکی و کودکانی که این روزها مشتاق خریدن لباس و طبل هستند تا مانند کوچک ترین عزاداران حسینی، دین خود را ادا کنند. .


امام حسین (ع) بزرگترین معلم اخلاق است

امام حسین (ع) معلم اخلاق بود، مرد بزرگی که در روز عاشورا جان خود را در راه احیای اسلام و ارزش های دینی فدا کرد و این مظلومیت هرگز فراموش نخواهد شد زیرا از روز عاشورا و پس از شهادت سیدالشهداء (علیه السلام) تا کنون. بسیاری از مردم در راه و روش امام حسین (ع) و آموزه های مکتب عاشورا به سعادت رسیده اند.

حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: یکی از مهمترین ویژگی های محرم که باعث ایجاد شور و نشاط در بین جوانان می شود، فضای معنوی و مذهبی است که برای امام حسین (ع) ایجاد می شود. انسان کامل و دوستدار خدا و همین امر باعث می شود که محبت سیدالشهدا (ع) در دل همه مردم نفوذ کند.

وی افزود: امام حسین(ع) احیاگر اسلام ناب محمدی بود، اسلامی که پیش از این دستخوش سلطنت و تغییر در شعائر دینی بود و عده ای سعی کردند این اسلام را به حاشیه ببرند اما امام حسین(ع) در واقعه کربلا. او در قیام عاشورا قیام کرد و هیاهویی به پا کرد که هرگز فراموش نمی شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: استبداد ستیزی از ویژگی های بارز امام حسین (علیه السلام) بود و محور آزادی و احیاگر اسلام بود و توانست با نثار جان خود احکام دین و اسلام را حفظ کند. سعی کنید به عنوان عزادار به امام حسین (ع) خدمت کنید.

حجت الاسلام پیریایی خاطرنشان کرد: حضور در مجالس عزاداری امام حسین (ع) و هر کاری که باعث برجسته شدن امام حسین (ع) شود و مردم را از خطا دور کند و به انسانیت نزدیک کند، شعائر الهی است.

وی بیان کرد: عزاداری در ایام محرم جنبه اجتماعی، اخلاقی، دینی و معنوی دارد و با توجه به اینکه امام حسین (ع) احیاگر همه صفات انسانی است، در این ایام مردم از هر قشری، در هر سن و سالی، شهادت امام حسین (ع) را بر سر و سینه می بندند و نوحه می خوانند.


01f91e98 26ee 477a b9c5 b93eb1e5c0b1 خبر خاکستری



امام حسین (ع) جان خود را فدای احیای دین کرد

این کارشناس مذهبی با اشاره به حضور کم نظیر جوانان در این مراسم گفت: یکی از مهم ترین دلایل آمادگی جوانان پرشور برای عزاداری ماه محرم این است که امام حسین(ع) عالی ترین صفات اخلاقی امام حسین(ع) را زنده کرد. (ع) الف) جان خود را در راه حفظ اسلام و اخلاق و فضائل و حفظ دین فدا کرد و این فداکاری بزرگترین عاملی است که همه مردم را در این ماه عزادار می کند.

خوجت الاسلام پیریایی خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) در گفتار و کردار به قدری مشهور است که همه می دانند حتی یک کودک شش ماهه در واقعه کربلا کشته شده و در واقع امام حسین (ع) کشته شده است. .س) جان خود را فدای احیای دین کرد، این صداقت یکی از دلایل محبت جوانان به این امام بزرگوار است.


5a2c8c95 f27f 47b5 bb3e 24c42ef160b1 خبر خاکستری



ایجاد هیئت های سیار در مناطق و روستاهای فقیرنشین

محمدحسین وحیدی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در گفتگو با خبرنگار صفیفلک گفت: دو هزار هیئت مذهبی در استان لرستان فعال است که در همین راستا جلسات هیئت ها و سمینارهای مبلغین برگزار می شود. و مبلغان نیز برگزار می شود.

وی افزود: در ایام محرم و صفر تعدادی از مبلغان برای تشویق و ترویج دین به استان اعزام شدند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، همایش نوگلان حسینی، همایش نوزاد، برپایی ایستگاه سلامت معنوی، اهتزاز پرچم در هر خانه، همایش دختران زینبی از برنامه های این جشنواره است. ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) در اینجا لرستان است.

واحدی تصریح کرد: در این ایام قرار است نماز سیار توسط گروه های جهادی و مبلغان در مناطق فقیرنشین برپا شود و مهمترین هدف در ایام محرم و صفر تمرکز بر ترویج فعالیت های عزاداری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید