داستان مرگ سمیرا السعید

رئیس بیمارستان شریعتی تهران روز گذشته (15 اردیبهشت) درگذشت پزشک متخصص آن بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: خبر تاسف بار درگذشت دکتر سمیرا الساعدی، دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جامعه دانشگاهی را تکان داد. دکتر الساعدی یکی از نوابغ و افتخار آفرینان دانشگاه بود و فقدان وی اندوه فراوانی را در دانشگاه و بیمارستان بر جای گذاشت و یادش برای همیشه در قلب و ذهن ما ماندگار خواهد بود.

پس از انتشار خبر درگذشت دکتر سمیرا السعیدی، امروز 18 اردیبهشت ماه، پزشک مهدی عبدوس این خبر تلخ را در شبکه اجتماعی ایکس فاش کرد.

وی در توییتی نوشت: خانم دکتر سمیرا الساعدی، متخصص روماتولوژی از ما در گذشت. یک روز قبل، او طرح درمان خودکشی خود را به ساکنان ارائه کرد. موضوع را جدی نگرفتند و به او نیز تعرض کردند. متوفی بنا به شهادت همکارانش خوش اخلاق، فعال و وظیفه شناس بود و یک فرزند از او به یادگار ماند. شاید در آخرین لحظات عمرم به من گفت زنی هستم که دنیا را روی انگشتانش می چرخانم اما نمی توانم بر آرزوهایم غلبه کنم. پزشکان بیش از سایر اقشار جامعه در معرض فشار کاری و استرس زیادی هستند، آنها سرمایه های کشور هستند، احترام بگذارید و آنها را تنها نگذارید.

سال هاست که نظام سلامت با معضل خودکشی پزشکان، پرستاران و دستیاران مواجه است، مشکلی که هر بار که خودکشی دیگری منتشر می شود، بر سر زبان ها بازمی گردد.