دامنه نمادهای معاملاتی از امروز تا 6 متغیر است


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822808

بر اساس اعلام شرکت های بورسی و فرابورس، دامنه نوسان نمادهای معاملاتی حاضر در بازار اول بورس و فرابورس از امروز (دوشنبه) یک درصد و ۶ درصد افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دامنه نوسانات قیمت روزانه در بازار اول (پنل اصلی و فرعی) بورس تهران امروز (دوشنبه 29 فروردین) یک درصد و مثبت و منفی 6 درصد افزایش می یابد.

همچنین دامنه نوسانات قیمت روزانه تمامی نمادهای درج شده در بازار اول فرابورس از امروز به 6 درصد افزایش می یابد.

این تصمیم در پی بررسی پیشنهادات بورس اوراق بهادار تهران بر اساس ماده 213 دستورالعمل اجرایی بورس اوراق بهادار تهران و گزارش تحلیلی مرکز تحقیقات، توسعه و تحقیقات اسلامی بورس اوراق بهادار به منظور افزایش کارایی و نقدینگی بورس اوراق بهادار اتخاذ شد. بازار سهام سرمایه.بازار.

این گزارش می افزاید: روز گذشته عملیات بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: با توجه به مفاد ماده 21 فعالیت معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران، معامله گر می تواند تقاضای تغییر در دامنه نوسانات قیمت را داشته باشد که نباید کمتر باشد. بر این اساس، افزایش نوسانات موضوع این ماده پس از درخواست فعال بازار و تأیید مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، مشروط به اجرا در مدت زمان معین، تا دو برابر حد مجاز امکان‌پذیر است. نوسان.

در این راستا امکان ارائه این درخواست و اخذ مجوز موضوع این ماده برای بازاریاب وجود دارد که حداقل به مدت 3 ماه و در 70 درصد روزهای فعالیت در آخرین روز فعالیت بازاریابی را در نماد درخواستی انجام داده است. سه ماهه موقعیت بازاریابی نماد مورد نظر به طور کامل به تعهدات خود عمل کرده است.

در صورت وجود چند معامله گر در یک نماد، رضایت کلیه معامله گران فعال نماد مربوطه در خصوص افزایش دامنه نوسانات الزامی است. در این صورت، تعهدات بازاریابی شامل حداقل حجم معاملات و حداقل حجم سفارش انباشته برای همه معامله گران، حداقل متناسب با نرخ رشد دامنه نوسان جدید نسبت به محدوده نوسان قبلی افزایش می یابد.

انتهای پیام/
منبع: سازمان بورس

دیدگاهتان را بنویسید