دانش آموز یاسوجی “پرستار هوشمند” ساخت و کنترل ایمنی خانه ها با استفاده از هوش مصنوعی


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908632

محقق مدارس سما از تقویت طرح خانه هوشمند و ساخت پرستار هوشمند مجهز برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: تقویت خلاقیت در دانش آموزان نیازمند تجهیز آزمایشگاه ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، باران موسوی دانش آموز پایه ششم مدرسه سمایی یاسوج در خصوص خانه هوشمند و تحقیق پرستار هوشمند گفت: خانه هوشمند دارای مغزی به نام میکروکنترلر است که به تمام سنسورها دسترسی دارد. و از طریق تجهیزات فناوری خانگی، کار در منزل به صورت خودکار انجام می شود. خانه هوشمند به گونه ای طراحی شده است که امنیت زندگی افراد را در زندگی تضمین می کند. به عنوان مثال با توجه به اینکه هر ساله تعداد قابل توجهی از مردم بر اثر نشت گاز جان خود را از دست می دهند، از سنسور گاز استفاده شده است که در صورت نشت گاز با به صدا درآمدن آژیر از آن مطلع می شود. همچنین اگر فردی غریبه وارد خانه شود، دزدگیر فعال می شود و تا زمانی که دوباره کد را وارد نکنیم، آلارم سنسور غیرفعال نمی شود.

وی در خصوص سایر عملکردهای طراحی شده در خانه هوشمند افزود: زمانی که خورشید در آسمان ظاهر می شود و هوا صاف می شود، بر اساس طراحی سنسور، تمام لامپ های خانه خاموش می شوند و یا میزان نور کاهش می یابد و بالعکس. ، در هوای تاریک، لامپ ها به طور خودکار روشن می شوند. همچنین برای خانه های معمولی درب ورودی با کلید باز می شود اما در خانه هوشمند از طریق رمز وارد خانه می شود.

این پژوهشگر دانشجو مثال خارجی خانه هوشمند را برجسته کرد: خانه هوشمند به شیوه های دیگری طراحی شده است اما در این دستاورد بدون گرفتن سفارش کار می کند. در حالی که در سایر خانه های هوشمند با گوشی هوشمند کنترل می شوند، اما این خانه هوشمند این قابلیت را دارد که از قبل برنامه ریزی شده و بدون ارسال دستور از کنترل ها کار کند.

موسوی اظهار داشت: برای توسعه این نرم افزار با یک شرکت دانش بنیان همکاری کرده ایم. وی ادامه داد: این شرکت فعال در حوزه فناوری برای تولید همکاری می کند و به دنبال تقویت این طرح است و در گام بعدی سهام شرکت ها عرضه می شود.

این دانشجو محقق درباره تیم فعال ایجاد پرستاران باهوش و باهوش گفت: در ابتدای فعالیت، تیم تحقیقاتی توسط من و چند همکلاسی تشکیل شد و در مراحل بعدی اساتید نیز در این طرح فعالیت کردند.

وی درباره سایر اقدامات پژوهشی گفت: برای اولین بار پرستار هوشمند در کشور تولید شده است. البته پرستار باهوش تولید شده توسط تیم تحقیقاتی ما قابلیت های بسیاری دارد و نسبت به سایر پرستاران باهوش مجهزتر است. برای خانه های هوشمند، ما به دنبال ایجاد عملکردهای بیشتر و پیشرفته تر با کنترل از طریق تلفن های همراه و ایجاد نرم افزار هستیم تا کارها را سریعتر از قبل انجام دهیم.

موسوی با بیان اینکه به عنوان اولین گام برای فعالیت در حوزه علمی پژوهشی به دانش بنیان معرفی شدم، افزود: در حال حاضر با نظارت دانشگاه آزاد اسلامی و آموزشکده سما در حال انجام فعالیت های انجام شده بر اساس این پژوهش هستیم. .

وی درباره روند تولید انبوه این دستگاه ها ادامه داد: در نمایشگاه های مختلف صحبت از تولید انبوه این دستگاه ها زیاد است اما در حال حاضر به دنبال ثبت این دستگاه ها هستیم و امیدواریم بتوانیم از طریق مالی در زمینه تولید اقدام کنیم. حامی

موسوی فرآیند یادگیری در مدارس را موجب افزایش خلاقیت دانش آموزان می داند و می افزاید: باید در درس علوم آگاهی ها افزایش یابد و اگر در مدارس آثار علمی و آزمایشگاهی افزایش یابد، طبیعتا دانش آموزان موضوع را درک می کنند، اما امروز در آزمایشگاه های مدارس این امر به دلیل وجود این نبود. تجهیزات محدود به انجام کمی از آن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید