دبیرکل سازمان ملل از آتش بس در غزه استقبال کرد


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888571

دبیرکل سازمان ملل متحد از اعلام آتش بس بین جنبش جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی استقبال و با خانواده های کشته شدگان تسلیت گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه از آتش بس رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، گوترش ضمن استقبال از آتش بس، از تلاش های مصر و همکاری نزدیک با سازمان ملل برای برقراری صلح در نوار غزه تشکر کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز تسلیت و همدردی با خانواده‌های قربانیان و شهدای این درگیری‌ها از جمله کودکان فلسطینی، خواستار پایبندی دو طرف به آتش‌بس شد.

گوترش در این بیانیه تاکید کرد که سازمان ملل همچنان به دستیابی به راه حل دو کشوری برای حل اختلافات بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها متعهد است.

«جو بایدن» شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای با استقبال از این آتش‌بس، از طرف‌های درگیر خواست به آن پایبند باشند و از کشته شدن غیرنظامیان در غزه ابراز تاسف کرد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی جمعه شب به مناطقی در نوار غزه حمله کردند که با واکنش گروه های مقاومت در نوار غزه همراه شد.

در پی تشدید حملات موشکی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، یائیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی شب گذشته در دیدار با نمایندگان شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه گفت: اهداف صهیونیست ها برای حمله به غزه محقق شده است. ادامه عملیات فایده ای ندارد.

این ادعا در حالی مطرح شد که «احسان عطایا» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان اعلام کرد: میانجیگری که در حال انجام است با هدف نجات رژیم صهیونیستی است؛ اما ما هیچ میانجیگری را که تاکیدی بر آن نباشد نمی پذیریم. حق ما برای دفاع از کشورمان است.”

سرانجام با وساطت مصر، منابع خبری شامگاه یکشنبه از مذاکره بر سر آتش بس با پذیرش کامل شروط جنبش جهاد اسلامی خبر دادند.

لحظاتی بعد، محمد الهندی، رئیس اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی، رسما آتش بس را تایید کرد و از توافق بر سر طرح مصر برای برقراری آتش بس خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید