دبیرکل سازمان ملل حمله به بیمارستانی در اوکراین را محکوم کرد

وی افزود: غیرنظامیان در جنگی که ربطی به آنها ندارد، بیشترین هزینه را می پردازند. این خشونت بی معنی باید متوقف شود. بلافاصله خونریزی را متوقف کنید.

پیشتر یک سخنگوی سازمان ملل متحد گفته بود که این سازمان در حال پیگیری “گزارش های تکان دهنده” از بمب گذاری در بیمارستان در شهر ماریوپل اوکراین است و تاکید کرد که بیمارستان ها، مراکز درمانی و کارکنان بهداشت هرگز نباید هدف حملات نظامی قرار گیرند.

استفان دوجاریک روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی خواستار توقف فوری حملات به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، کارکنان بهداشتی و آمبولانس‌ها شده‌اند. هیچ یک از اینها هرگز نباید هدایت شود.

سخنگوی سازمان ملل افزود: بحران انسانی اوکراین به سرعت در حال وخامت است.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که از 24 فوریه که روسیه حملات خود را علیه اوکراین آغاز کرد، 516 غیرنظامی در اوکراین کشته شده اند.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود گفته است که حدود 908 غیرنظامی نیز در این درگیری ها زخمی شده اند.

آخرین گزارش سازمان ملل نشان می دهد که تعداد تلفات غیرنظامیان در اوکراین در مقایسه با آمارهای قبلی 46 نفر افزایش یافته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، اقدام نظامی در دونباس را اعلام کرد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه بازگردند.

با ادامه جنگ در اوکراین، جریان واکنش های جهانی به این رویداد با فشار دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم های بین المللی علیه روسیه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید