اعلام آمادگی دبیرکل سازمان ملل متحد برای کمک به پایان دادن به درگیری در اوکراین

ساعت: 05:59
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922539

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد از آمادگی آنتونیو گوترش برای کمک به پایان درگیری در اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته روسیه الیم رزماری دی کارلو، آنتونیو گوترش، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، آمادگی خود را برای میانجیگری بین مسکو و کیف برای پایان دادن به درگیری بین دو کشور اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه در نشست شورای امنیت گفت: هیچ مدرکی دال بر توقف جنگ در اوکراین وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر منطق نظامی حاکم است و در صورت وجود، فضای گفتگو بسیار کم است. اما همه جنگ ها پایان می یابد و این جنگ نیز پایان خواهد یافت.

دی کارلو ادامه داد: اوکراین، روسیه و جهان نمی توانند اجازه دهند این جنگ ادامه پیدا کند. دبیرکل آماده کمک به پایان دادن به این مناقشه ناموجه و بی معنی بر اساس منشور ملل متحد و قوانین بین المللی است.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین در 24 فوریه (5 مارس 1400) آغاز کرد. مقامات ارشد دولت روسیه می گویند که این عملیات در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های خودمختار دونتسک و لوگانسک برای حفاظت از نیروهای اوکراینی آغاز شد. به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «حمایت از مردمی دانست که بیش از هشت سال توسط رژیم کیف تحت نسل کشی و آزار و اذیت قرار گرفته اند».

برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، آمریکا و کشورهای غربی تحریم های زیادی را علیه روسیه وضع کردند و در عین حال انواع سلاح های مدرن را برای ارتش اوکراین ارسال کردند. از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته است که هرگونه محموله و کاروان حامل تسلیحات نظامی به اوکراین هدف مشروع نیروهای روسی است.

دیدگاهتان را بنویسید