دختران بسکتبال ایران پیشرفت چشمگیری دارند/ لبنان را بردیم، نایب قهرمان شدیم

ساعت: 12:30
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784798

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: در حالی بازی را واگذار کردیم که ارزیابی بسیار ناعادلانه و ناجوانمردانه از دختران ایرانی بود و این حق بازیکنان تیم ایران نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، چیسته شریاری گفت: مسابقات را خوب شروع کردیم. دختران ما در دیدار مقابل لبنان عالی بودند و نتیجه بازی نشان از استعداد و پتانسیل بالای بازیکنان داشت.

وی افزود: با فشار بیشتر به تیم لبنان و افزایش فاصله تا آن تیم، با یک سری مشکلات مواجه شدیم که باعث شد بازی متوقف شود. ما بازی را واگذار کردیم در حالی که ارزیابی بسیار ناعادلانه و ناجوانمردانه از دختران ایرانی بود و این حق بازیکنان تیم ایران نبود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: در این تورنمنت سطح کیفی بازیکنان ایران بسیار بالا بود و حتی بازیکنان تیم لبنان در مصاحبه های خود تیم ایران را سخت ترین حریف خود در مسابقات می دانستند اما به دلیل اینکه همه چیز در دست آنها بود. لبنان، اجازه داشتیم پیروز شویم.»

وی ادامه داد: با توجه به سطح بازی بازیکنان ما، اگر داوری منصفانه در دیدار با لبنان وجود داشت، قطعا تیم ما در روز اول تیم لبنان را می برد و دوم می شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان با اشاره به سطح کمی و کیفی بالای تیم ها در مسابقات گفت: داشتن جایگاه می تواند در رفع این گونه مشکلات موثر باشد چرا که کل کنفدراسیون آسیا در دست لبنان و است. اعتراض ما عملا بی فایده بود.» تنها کاری که می توانستیم انجام دهیم این بود که بازیکنان را برای بازی بعدی با یک برنامه جدید آماده کنیم.

وی گفت: مسابقات بر اساس جدول رده بندی شد اما استراحت ها بر اساس جدول رده بندی نبود. پس از بازگشت از وقت استراحت، تیم سوریه با دومین دیدار ما روبرو شد، در حالی که رنکینگ سوریه از ما کمتر بود.

وی افزود: ما در منطقه ای از آسیا هستیم که باید با کشورهای عربی بازی کنیم. از آنجایی که دیدار با تیم های عربی چنین مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، نماینده رسمی فدراسیون می تواند با حضور در مسابقات و برنامه ریزی و راهکارهای لازم برای رفع این گونه مشکلات شاهد همه این اتفاقات باشد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان در پایان گفت: مسابقات بعدی مسابقات غرب آسیا است که اردیبهشت ماه میزبان لبنان یا سوریه خواهد بود. در حال حاضر در حال بازگشت به لیگ هستیم و بعد از اتمام لیگ بازیکنان به اردو می آیند و امیدوارم بازیکنان با تلاش و پشتکار خود بتوانند با بچه های ایران به نتیجه برسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید