درخواست از مستمری بگیران برای گرفتن سنوات و محاسبه مرخصی

درخواست از مستمری بگیران برای گرفتن سنوات و محاسبه مرخصی

خجت الله جونش فراهانی (بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران و نماینده سابق کارگری) در تماس با خبرنگار ایلنا از عدم توجه دانشگاه علوم پزشکی به رای دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: تا زمانی که دادگاه تصمیم بگیرد. پرداخت مستمری 15 سال اول بازنشستگان علوم پزشکی ایران، اما دانشگاه به دلیل کمبود منابع مالی رای را اجرا نکرد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: تا سال 85 به عنوان نیروی شرکتی در دانشگاه خدمت می کردیم، پس از آن سال با دستور رئیس جمهور وقت، نیروهای شرکتی تبدیل به قرارداد شد و مقرر شد که سنوات، عیدی، مرخصی و کلیه حقوق معوق نیروها بعد از سال جاری پرداخت می شود که پس از پایان بازنشستگی این نیروها باید توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شود.

فراهانی گفت: دانشگاه پس از بازنشستگی از پرداخت این هزینه سالانه خودداری کرد و مراحل شکایت را به دیوان عدالت اداری طی کردیم. اگرچه حکم دادگاه را به نفع خود گرفتیم، اما دانشگاه این دستور را اجرا نکرد و از بازنشستگان خواست که حکم قضایی را جداگانه بیاورند.

این مستمری بگیر گفت: تصمیم جمعی از دادگاه گرفته ایم و اگر هر نیرو به طور جداگانه شکایت کند و روند شکایت دوباره شروع شود، حدود دو سال طول می کشد تا به نتیجه برسیم. هر سال حق الزحمه سال های بعد از 85 را پرداخت می کردند تا پس از پایان بازنشستگی چیزی از ما گرفته نشود.

فراهانی همچنین به عدم اجرای مصوبه 1394 هیات وزیران اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه مستمری کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون تامین اجتماعی است که تا قبل از 1392/04/17 کسور بازنشستگی از اضافه کاری خود را کسر و به حساب صندوق تامین اجتماعی واریز می کنند. انجام شود، باید محاسبه و پرداخت شود».

به گفته این بازنشسته پس از سی سال کار از پرداخت این اضافه کاری خودداری می کنند. حقوق ما در 30 سال که همین مبلغ را نمی دهند چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید