درخواست استاندار آذربایجان شرقی از جوانان نمونه و نخبه استان چه بود؟


ساعت: 20:20
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815578

در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع)؛

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جوانان امید و جهشی برای کشور هستند، از جوانان نخبه استان خواست همفکران خود را تشکیل داده، موانع را شناسایی و برای رفع آن راهکارها را اعلام کنند. به مدیریت منطقه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، عابدین خرم در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و تجلیل از جوانان نخبه و نمونه استان، با تبریک روز جوان، گفت: 43 سال گذشته بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: رشادت ها و توانمندی های جوانان این مرز و بوم در دوره اول انقلاب و در سال های اخیر اجازه نداد کشور و ملت ما اسیر گرگ های وحشی سلطه و استکبار جهانی شود که بی نظیر و بی نظیر است. در تاریخ.

هورام با اشاره به اینکه جوانان ایران اسلامی در علم نیز حماسه آفریده اند، افزود: در علم و فناوری، جوانان گام های بلندی برداشته اند؛ البته در علوم انسانی و نظریه پردازی عقب هستیم، آن را اصلاح کنید.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جوانان امید و جهشی کشور هستند، گفت: جوانان محافظه کار و بدهکار نیستند و روح روشن آنها می تواند افق های پیشرفت و تعالی را به روی ملت ما بگشاید. “

وی با تاکید بر اینکه باید به جوانان خود ایمان داشته باشیم، افزود: اگر جوانان جامعه به روحیه خلاقیت، ابتکار، اعتماد به نفس، آرمان گرایی، ریسک پذیری و پیشگامی مجهز شوند، این جامعه عزت و استقلال خود را حفظ می کند. “

هورام گفت: جوانان و نخبگان جامعه باید شأن ایرانی و مسلمان بودن را بدانند و آن را از امتیازات امروز جامعه معرفی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که علت خصومت‌های متعدد و شدید علیه ملت ما چیست، گفت: ملت ایران همواره خواستار زندگی پر از صلح و آرامش برای همه ملت‌ها بوده و در اعتقادات ما ظلم و تبعیض محکوم شده است، اما چرا ما هستیم. آیا شاهد این همه حمله علیه این ملت هستید؟

هورام با اعلام اینکه باید دشمنان خود را بشناسیم، افزود: نظام سلطه و استکبار جهانی خون ملت های دیگر را برای پیشرفت خود به خود ریخته است. اما جوانان ما برای پیشرفت و استقلال این کشور خون دادند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای حل مشکلات جوانان گفت: و در توسعه استان مشارکت داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه رسانه و انعکاس موفقیت ها و دستاوردهای کشور کم کاری کرده ایم. امروز جهاد تبیین پیشنهادی رهبر معظم انقلاب برای ایجاد امید در جامعه و تثبیت مسیر پیشرفت کشور که باید از جوانی برود لازم است.

تعدادی از جوانان نمونه استان نیز در این مراسم به بیان درخواست ها، سوالات و مشکلات جوانان پرداختند که مهمترین موضوعات مطرح شده توسط آنان عبارتند از:

  • ناسازگاری رشته های تحصیلی با بازار کار و به ترتیب بیکاری فارغ التحصیلان
  • نقش شرکت های دانش بنیان در رفع نیازهای جامعه و لزوم حمایت از این شرکت ها برای تبدیل ایده ها به محصول
  • نقش اشتغال در حل آسیب های اجتماعی و لزوم توجه به ساماندهی حوزه اشتغال در تمامی سطوح دولتی
  • توجه به مشاغل کوچک و محلی و تسهیل در صدور مجوزهای لازم و ارائه تسهیلات لازم

در پایان این مراسم از 40 نفر از جوانان نخبه و برگزیده استان در رشته های علمی و پژوهشی، نوآوری و خلاقیت، کسب و کار، فرهنگ و هنر، رسانه، ورزش، سازمان های مردم نهاد و قرآن تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم مقسود دباگی نژاد و شهید مدافع حرم حاج صمد فتح نژاد و شهدای مدافع سلامت ابراهیم خلیلی مولان و فرناز کیهان هادیوی قدردانی شد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید