درخواست بازنشستگان: بازگرداندن 38 درصد افزایش حقوق بازنشستگان

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شامگاه 10 تیرماه از اصلاح مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان خبر داد. خبری که موجی از خوشحالی را در بین بازنشستگان به راه انداخت؛ اگرچه عصر امروز خبر اصلاح شد: هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

یدالله فرجی (فعال صنفی بازنشستگان و رئیس سابق شورای اسلامی کار جنرال استیل) در این باره می گوید: مطالبه بازنشستگان احیای افزایش 38 درصدی مستمری بازنشستگان سایر رده هاست. در چند ماه گذشته بازنشستگان خواستار تحقق این خواسته بودند.

وی ادامه می دهد: بازنشستگان اعتراض کردند; نامه نوشتند و به کمیسیون نیروی انتظامی مجلس رسیدند تا اینکه خوشبختانه نهم تیرماه نامه رئیس مجلس خطاب به رئیس جمهور منتشر شد. در این نامه به طور ویژه از دولت خواسته شده است به دلیل مغایرت مصوبه دولت با ماده 96 قانون تامین اجتماعی، ظرف یک هفته اصلاحات را انجام دهد. بنابراین دولت از این هفته تا پایان هفته مهلت دارد تا تصمیم افزایش مستمری بازنشستگان را تغییر دهد.

درخواست بازنشستگان: بازگرداندن 38 درصد افزایش حقوق بازنشستگان

این مستمری بگیر تاکید می کند: درخواست مستمری بگیران طبق قانون است و اگر طبق نامه رسمی رئیس مجلس قرار است ماده 96 اعمال شود باید مانند پیشنهاد قبلی سازمان تامین اجتماعی باشد. که مستمری سایر مقاطع 38 درصد افزایش می یابد علاوه بر مبلغ ثابت 515 هزار تومان باید ابلاغ و اجرا شود.

به گفته فراژ، بازنشستگان در این هفته منتظر اصلاحات هستند. در عین حال انتظار دارند مابه التفاوت ماه های قبل به حسابشان برود: «چندماهی است که اجرای قانون متوقف شده است. اکنون با نامه رئیس مجلس باید راه اجرای قانون به سرعت هموار شود.

دیدگاهتان را بنویسید