درخواست عاجزانه از سرخابی ها؛ یک ساعت اظهار نظر نکنید

خدا را شکر آنچه هر دو تیم دارند یک مسئول، یک مدیر، یک مربی، یک مدیر و یک پیشکسوت است. مدیر آنها صحبت می کند، مربی پاسخ می دهد. دستیار آنها ادعا می کند که مدیر عامل آنها واکنش نشان داده است. اظهارات رسمی که تا حد امکان خشن است و رسما رنگ و بوی توهین و تهدید و تحقیر به خود گرفته است.

انشا 20 چقدر فنی است؟

خدا را شکر ارزیابی کتبی مسئولان پرسپولیس و استقلال بسیار عالی است و سعی می کنند از ادبیات طوفانی و عالی در اظهارات خود استفاده کنند اما در عمل تعداد آقایان شکست می خورد. می خواهم توانایی های فنی تیم های ایرانی به اندازه شیوایی و شیوایی آنها در نوشتن باشد. درست است که پرسپولیس و استقلال هم اکنون در صدر جدول هستند و برای قهرمانی می جنگند، اما به سختی می توان کارشناس درستی پیدا کرد که بتواند عملکرد فنی آنها را به طور کامل تایید کند.

این صعود عمدتاً به دلیل ضعف اساسی لیگ امسال است وگرنه آخرین شعار بین المللی قرمزها این بود که کدام یک کمتر از الهلال گل خوردند! سطح کیفی بسیاری از مسابقات امسال چندان چشمگیر نبود و این موضوع به خصوص در دربی های تهران به اوج خود رسید. دو دربی اخیر پایتخت یکی جام حذفی و دیگری در دور اول این فصل با سه شوت در چارچوب سرخابی ها همراه بود و در جریان بازی شاهد گلزنی نبودیم.

قاضی بد

اینکه در روزهای اخیر روند صدور بیانیه ها و خشونت های لفظی شدت گرفته قطعا به این دلیل است که از هم اکنون سرخابی ها روی داوری دربی تهران تاثیر گذاشته اند. یکی از حساس ترین شهرهای پایتخت در آخرین پنجشنبه قرن برگزار می شود. با توجه به نزدیکی سرخابی ها به بالای جدول، این بازی می تواند نقش تعیین کننده ای در معادلات قهرمانی داشته باشد. به همین دلیل جو دو باشگاه باعث شد داور شهرآورد را تحت تاثیر قرار دهد.

استقلالی ها ویدئویی از نادیده گرفتن خطای پنالتی مهدی قائدی توسط وحید امیری در دربی سال گذشته منتشر کرده اند و پرسپولیس در این فصل رکورددار پنالتی های استقلالی ها مانور داده است. همه اینها به این دلیل است که داور بد دربی اگر در موقعیت پنجاه و پنجاه بود و نمی دانست چه تصمیمی بگیرد، به نفع تیمی که عصبانی تر است و تحت تأثیر اینها اظهارات تندتر می کند سوت می زد، برگشت. اختلافات! اصلاً نمی توان باور کرد که فوتبال ایران با این سطح کیفی پایین این همه سر و صدا و شایعات دارد.

آنها رسماً تسلیم جاسوسی و هولیگانیسم می شوند و به خود زحمت نمی دهند که با آن پول دربیاورند. اینکه دربی تهران است و حساسیت بالایی دارد. در لیگ برتر تیم هایی داریم که یک دستیار «مجموعه» روی نیمکت دارند. همه آنها را می شناسند و ماموریتشان فقط تأثیرگذاری بر داور با خشونت، عصبانیت و اعتراض است. قیمت آن چند است؟ هیچ یک؛ در نهایت به دستیار یا مربی بدنساز و مربی دروازه بانی یا مدیر تیم که هرگز بازدارنده نیست کارت زرد داده می شود. بلکه با این فریادها می توان در زمان مهمی قاضی را تحت تاثیر قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید