بهنار نباید اظهار نظر سطحی کند. فقط به این سوال پاسخ دهید که مقر مجلس کجاست؟ / وقتی روسای قوا در مورد قوانین و حتی بازگشت ساعت کاری خدمات تصمیم می گیرند، کار مجلس چیست؟

بهنار نباید اظهار نظر سطحی کند.  فقط به این سوال پاسخ دهید که مقر مجلس کجاست؟  / وقتی روسای قوا در مورد قوانین و حتی بازگشت ساعت کاری خدمات تصمیم می گیرند، کار مجلس چیست؟

در شرایطی که سران قوا می نشینند و از موضع مشورتی درباره مصوبات مجلس و دولت تصمیم گیری می کنند که مورد اخیر مربوط به قانون ساعات کاری کارکنان دولت بود. در کجای قانون اساسی چنین اشاره ای به نام نشست سران قوا پیش بینی شده است؟ منطقی است که آقای بهنر نگران این گونه مشکلات و ظاهراً افول شدید آنها و عملکرد شورای اسلامی باشد.

سرویس سیاسی «انتخاب»: سخنرانی اخیر باخنر به عنوان یک اصولگرای قدیمی و سنتی اصلاح طلبان تا حدودی به جنبه تعیین تکلیف تبدیل شده است. از سوی دیگر اصلاح طلبان در رد نظرات بنر به اظهارات قدیمی خود استناد کردند. با این حال هنوز مشخص نیست اصلاح طلبان در آینده چگونه با صندوق انتخابات رفتار خواهند کرد. از این طیف سیاسی نیز انتقاداتی به استراتژی و تاکتیک جبهه اصلاحات مطرح شده است.

حسن رسولی از اعضای جبهه اصلاحات درباره صحبت های اخیر بهنار درباره لزوم حضور اصلاح طلبان در انتخابات به طلسم گفت: جایگاه و نقشی که بهنار در دهه 60 پیدا کرد و پس از شهادت مرحوم بهنار در ایران اولین گام متعلق به شأن و منزلت این شهید بزرگوار. البته بعد از آن دهه نقش های متعددی در شورای اسلامی و در سطوح مختلف ایفا کرد. امروز با توجه به اعتبار اولیه و تجربه بعدی ایشان در اردوگاه اصولگرایان، می توان آقای بهنر را یکی از سیاستمداران برجسته دانست. بر این اساس اظهاراتی که ایشان در مورد اصلاح طلبان و تکلیفی که برای آینده اصلاحات تعیین کرده اند باید در جهت پاسخ به یک سوال باشد.

رسولی ادامه داد: به نظر من باید گفت که دوست دارم آقای بهنر با دقت بیشتری به موضوع انتخابات مجلس نگاه کند و از اظهارنظرهای سطحی بپرهیزد. امروز باید از آنها پرسید که مقر مجلس کجاست؟ مجلس چه نقشی در اداره امور کشور دارد؟

وی افزود: روسای قوا می نشینند و در مورد مصوبات مجلس و دولت به صورت مشورتی تصمیم گیری می کنند که آخرین آن مربوط به قانون ساعات کاری کارکنان دولت بود. در کجای قانون اساسی چنین اشاره ای به نام نشست سران قوا پیش بینی شده است؟ منطقی است که آقای بانر نگران این گونه مشکلات و به ویژه افول شدید آن و عملکرد شورای اسلامی باشد، چرا که سال ها در مجلس بوده است. یا اصل نهاد انتخاباتی را از آقای بهنر بپرسید آقای بهنر! مجلس فعلی طرحی را تصویب کرده است که در صورت تایید نهایی کاندیداهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان پس از رای گیری، قوای سه گانه نیز صلاحیت آنها را تایید کنند، در پایان انتخابات، نهاد نظارتی و شورای نگهبان بروند. هیچ قانونی اجازه رد صلاحیت نماینده ای که رای داده و دارای اعتبار است، وجود ندارد، درست مانند اقدام غیرقانونی مجلس دهم که در مورد خانم مینو هالگی انجام دادند و در نتیجه منتخبان را رد کردند. آن نماینده

وی خطاب به بهنار افزود: شما بهتر می دانید که قانون مصوب قبلی هر نوع تصمیم گیری در این مرحله را به خواست ملت موکول کرده است. نکات کلیدی زیادی از این دسته وجود دارد. در مورد وضعیت کنونی جمهوری نظام، من مایلم که آقای بانر با توجه به تاریخی که ذکر کردم به چنین مسائلی بپردازد.

یکی از اعضای جبهه اصلاحات سپس با بیان موضع اصلاح طلبان قبل از انتخابات پیش رو گفت: آخرین موضع جبهه اصلاحات در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 طی بیانیه ای اعلام شد و قابل استناد است. مجمع عمومی جبهه اصلاحات در خصوص انتخابات پیش رو به دلیل تهدیدات جدی بیش از پیش قوه مقننه هنوز تصمیم جمعی نگرفته است.

رسولی در خصوص انتقادات برخی اصلاح طلبان از وضعیت فعلی این جریان از جمله انتقاد اخیر احمد زیدآبادی گفت: آقای زیدآبادی و سایر دوستان منتقد و دلسوز نیز در گذشته چنین موضع گیری هایی داشته اند و این موضوع جدیدی نیست. ما این انتقادات را می پذیریم، اما جبهه اصلاحات که متشکل از 31 دبیر کل حزب و 15 عضو بالفعل است، مانند سال های 1377 و 1400 در قالب اهداف راهبردی خود سازماندهی و مدیریت می شود که البته ممکن است. که این سازمان و مدیریت در سطح راهبردی و عملیاتی مورد انتقاد دوستانی مثل آقای زیدآبادی قرار گیرد که این حق آن دوستان است. من به عنوان یکی از اعضای جبهه اصل می گویم که جریان اصلاحات فاقد استراتژی است که این درست نیست. راهبردهای جبهه اصلاح طلبان روشن است و در انتخابات آتی بیان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید