درخواست مجلس از دولت ریاست جمهوری برای رتبه بندی معلمان و تعدیل حقوق بازنشستگی

درخواست مجلس از دولت ریاست جمهوری برای رتبه بندی معلمان و تعدیل حقوق بازنشستگی

به گزارش روزنو، انور حبیب زاده بوکانی ضمن تبریک سال نو و آرزوی دریافت طاعات و عبادات در ماه اعیاد الهی، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جدید دلگرم کننده بود و خادمینی برای دولت و مردم ایجاد کرد. “

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل باید تلاش خود را برای همراهی با مردم بیشتر کنیم تا دستگاه های اجرایی و همه نهادها بر تولید مردمی متمرکز شوند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: تورم 50 درصدی طبقه متوسط ​​و ضعیف را فقیرتر کرده، شکاف های اقتصادی و اجتماعی را عمیق تر کرده و باعث فرار سرمایه از کشور شده است.

حبیب زاده بوکانی با اشاره به کمبود منابع کشاورزی و دامی و دارو و همچنین وضعیت بد معیشتی، بی اعتمادی مردم به مسئولان و رکود تولید ناخالص داخلی، این موارد را بخشی از مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و گفت: در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سیاست خارجی ایران با جایگاه واقعی خود فاصله دارد و وزارتخانه های نفت، اقتصاد، صنعت و وزارت امور خارجه باید از آن حمایت کنند تا وزارت امور خارجه به جایگاه واقعی خود برسد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: از بوکان و مهاباد تا سرداش، از سرداش تا مریوان و سنندج و سنندج تا کرمانشاه و ایلام، از فقر، بیکاری و عقب ماندگی رنج می برند و همیشه غمگین هستند. آنها یا در سوگ مرگ کولبر هستند یا عزیزانی سیاهپوش هستند که در جاده ها پر از مرگ بوده اند.

وی افزود: مادران کردستانی هر روز با چشمانی گریان نظاره گر مهاجرت فرزندانشان به ناکجاآباد هستند و جمعی از جوانان به امید زندگی بهتر مهاجرت می کنند. نخبگان ما ناامید و منزوی شدند. درد امروز کردستان، سرزمین رشادت و آشتی، حاصل بی رحمی و تبعیض سالیان سال است. یک بار برای همیشه با کردستان مهربان باشیم.

وی افزود: آقای رئیس جمهور؛ از دید ما کردها به درد کردستان نگاه کنید که شامل فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی جوانان و نخبگان ناشی از بیکاری، کاهش پیوندهای خانوادگی، اختلافات و عدم توجه به دلیل فقر و محرومیت ایجاد شده در سال های اخیر است. سال ها. از دید ما راه حلی برای درمان این دردها پیدا کنید.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد می کنم کارگروه ویژه ای از نخبگان کرد برای رسیدگی به مشکلات مناطق کردنشین تشکیل شود و بودجه مناسبی برای رسیدگی به مشکلات مناطق کردنشین در نظر گرفته شود. همچنین انتظار داریم از ظرفیت کردها و اهل سنت در دولت استفاده شود.

وی با یادآوری اینکه اصل 15 قانون اساسی باید اجرا شود، گفت: این موضوع به موضوع آموزش زبان مادری در مدارس مربوط می شود و انتظار داریم که از این اصل بی بهره نباشیم تا دولت شما دولت همه باشد. ایران.”

حبیب زاده بوکانی ادامه داد: اما در حوزه انتخابیه من، بوکانی شهری با جمعیت بالای 300 هزار نفر اما با هزینه های مسکن یک کلانشهر است. اجاره بهای بوکان تا مرز حاشیه نشینی و ساخت و ساز ضعیف در مناطق حاشیه شهر جهش کرده است. این وضعیت بوکان را با بحران های اجتماعی مواجه می کند. افزایش فضای شهری، گنجاندن سکونتگاه‌های غیررسمی در محدوده شهر برای این وضعیت است.

وی با یادآوری مزایای هر دو رودخانه گفت: با وجود اینکه آب شرب بسیاری از شهرهای اطراف را تامین می کنیم، اما با مشکل کم آبی مواجه هستیم و در تابستان مجبور به تامین آب هستیم.

حبیب زاده بوکانی افزود: احداث خط دوم انتقال آب از سد شهید کاظمی به بوکانی از چندین سال پیش آغاز شد اما پیشرفت هایی حاصل شده است. علاوه بر این پس از تلاش های فراوان، ساخت بیمارستان 250 تختخوابی بوکان آغاز شد اما تزریق اعتبارات این پروژه قطره چکانی است.

وی با اشاره به یک دهه پروژه راهسازی در بوکان گفت: همچنین از شما انتظار داریم با توجه به شرایط سخت معلمان، دستور یک فوریت رتبه بندی فرهنگیان و تعدیل مستمری ها را صادر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید