درخواست نایب رئیس فدراسیون فوتبال از نهادهای امنیتی برای تسریع در معرفی VAR!


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900468

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: ورود VAR باید از نظر مسائل امنیتی مورد تایید نهادها قرار گیرد. از شما می خواهم تکلیف را مشخص کنید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ منصور کنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال پس از جلسه امروز با مدیران باشگاه های لیگ برتری گفت: جلسه مهمی با 16 تیم لیگ برتری داشتیم تا مجوزهای حرفه ای را بررسی کنیم. مدیر کمیسیون مجوزهای حرفه ای که اخیرا در مالزی حضور داشت توضیحاتی ارائه کرد و تمامی تیم های لیگ برتری حضور داشتند. پرونده ها بررسی شد و تاکید شد که باید جدی گرفته شود. عدم انجام اقدامات لازم در این زمینه ممکن است عواقبی برای باشگاه ها داشته باشد. ما در مورد VAR صحبت کرده ایم و اقداماتی انجام شده است که باید انجام شود زیرا این یک الزام قانونی است.

وی در ادامه گفت: قرار است تا پایان مهرماه مسئولان کمیته صدور مجوزهای حرفه ای AFC حضور پیدا کنند. تیمی که به مالزی رفته بود مدارک را ارائه کرده و قرار است برای ارزیابی نهایی بیاید. ما در تلاش هستیم تا این تعلیق را حذف کنیم. خیلی امیدواریم با این دیدار بتوانیم در مرحله اول پنالتی را برداریم و از اینجا به سمت ایجاد شرایط برای باشگاه ها پیش می رود تا محرومیت برای ما ادامه پیدا نکند.

کنبرزاده درباره زمان ورود VAR به ایران گفت: نمی‌توانیم تاریخ را اعلام کنیم. برای شرکت ها سقفی وجود دارد و فکر می کنم فیفا 5 شرکت را تایید کرده است. به عنوان بخشی از بحث قوانین تجارت، شرکت های خارجی باید از موسسات خاصی که خارج از صلاحیت فدراسیون و سازمان لیگ هستند، مجوز بگیرند. این انتخاب دامنه وسیعی ندارد و سیگنال ها و مواردی که به صورت الکترونیکی و فنی وجود دارد باید در خصوص مسائل امنیتی مورد تایید نهادها باشد. از شما می خواهم تکلیف را مشخص کنید.

وی در این خصوص اذعان داشت: اکنون فدراسیون آمادگی کامل دارد تا با هماهنگی و همکاری باشگاه ها این کار را انجام دهد. تایید صلاحیت های عمومی و فنی و امنیتی این شرکت ها که مورد تایید فیفا می باشد، باقی است. بیش از 5 شرکت وجود ندارد. ما منتظریم اقدامات خوبی انجام شده و امیدوارم مصوبات نهایی بیاید، فکر می کنم کار انجام شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر وضعیت اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: اردوی خوبی از لحاظ نظم و همدلی بین بازیکنان برگزار شد. در این شرایط اجتماعی خاص کشورمان معتقدم با نتایج خوب تیم ملی، شادی و نشاط به جامعه فوتبال ما تزریق شد. خدا را شکر همه ما نیاز به کمک و همدلی داریم. هیئت مدیره، مدیریت، فنی، نظارت، پشتیبانی، رسانه و … همه با هم برای ایجاد آرامش و تمرکز تیم تلاش کنیم. با آرامش تمرکز می آید، قطعا باید این آرامش و تمرکز را به تیم ملی بدهیم تا آمادگی بیشتری برای مسابقات جهانی داشته باشیم و نتایج خوبی کسب کنیم.

کنبرزاده درباره رونمایی از پیراهن تیم ملی گفت: در جریان نیستم. هیچ بحثی در این زمینه وجود نداشت. تغییراتی در دپارتمان های تیم ملی ایجاد شده است، اما باید این اتفاق بیفتد. مثل بقیه دنیا باید از پیراهن ما با جشن و مراسم خوبی رونمایی شود. قرارداد با این شرکت نهایی شده و از پیراهن وی در دوران حضور کامرانی فر در فیفا رونمایی شده است. فکر نکنم مشکل خاصی داشته باشه این یک برند محلی است اما دارای طیف بین المللی است. والیبال ما نه تنها ما بلکه بسیاری از کشورها در مسابقات جهانی و کشتی قهرمان می شود. در زمان ما نبود، اما آن کمیسیون فنی و تخصصی باید همه چیز را با محاسبات بررسی کرده باشد. قراردادی که در فدراسیون قبلی بسته شده باید معتبر باشد چون یک موضوع قانونی است. انشاالله مراسم افتتاحیه خوبی داشته باشیم.

کنبرزاده درباره معرفی سرپرست تیم ملی گفت: این اختیارات رئیس فدراسیون فوتبال است. این سوالات خیلی مهم نیستند. ما 80 میلیون نفر هستیم و 80 میلیون نفر روی نیمکت خواهند بود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره تلاش رسانه های مخالف برای حمله به تیم ملی در زمان برپایی اردوی اتریش گفت: من آنجا نبودم اما اکثر بازیکنان همین نظر را داشتند. گفتند ما هیچ اختلافی نداریم. بازیکن مهمی تعویض می شد، بازیکن دیگری او را در آغوش می گرفت و تعامل خوبی داشتند. شما متضاد می گویید. فکر نمی کنم نیاز به توضیح زیادی داشته باشد. هدف از یک معنا چیست؟ فکر نمی کنم نیاز به تحلیل زیادی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید