درخواست پرداخت حقوق معوقه معلمان به ویژه در زمینه درجه بندی معلمان و حق التدریس

درخواست پرداخت حقوق معوقه معلمان به ویژه در زمینه درجه بندی معلمان و حق التدریس

حسین هاکوردی با اشاره به بررسی اجرای ماده (234) آیین نامه داخلی توسط تعدادی از نمایندگان در خصوص عدم پرداخت حقوق و مطالبات فرهنگیان کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه که دستور کار کمیسیون آموزش مجلس، گفت: دستور کار پیگیری پرداخت مطالبات معلمان به ویژه در خصوص معوقات رتبه بندی، پرداخت حق التدریس، اضافه کار و مطالبات معلمان خارج از کشور در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در شورای اسلامی با یادآوری اینکه تاریخ اجرای قانون ارزشیابی معلمان از 31 شهریور 1400 است اما معوقات 1400 تا کنون پرداخت نشده است، تصریح کرد: این بدهی های معوقه است. معلمان شاغل به تدریس و مستمری بگیران مشمول قانون که باید با هماهنگی سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش در اسرع وقت پرداخت شود.

هاکواردی یادآور شد: از سوی دیگر مجلس در سال گذشته مصوبه ای مبنی بر پرداخت ماهانه اضافه کار و حق التدریس به معلمان داشت و این ارقام نه تنها ماهانه پرداخت نشد، بلکه پس از 4 ماه تاخیر در فروردین 1402 پرداخت شد.

وی افزود: یکی از راه های جبران کمبود معلم اضافه کاری معلمان شاغل و بازنشسته است تا با افزایش فعالیت آنها مشکل آموزش و پرورش حل شود. برای این کار فوق برنامه حتما باید مشوق هایی برای معلمان داشته باشیم یا حداقل ماهیانه و به موقع به آنها پرداخت کنیم اما این پرداخت ها هم با تاخیر انجام می شود و انگیزه ای برای معلم باقی نمی ماند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: از سوی دیگر معوقات دیگری مانند حق الزحمه و حقوق معلمان شاغل در خارج از کشور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید