درد بیماری را بکشیم یا کمبود دارو؟


ساعت: 18:38
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837321

آمپول های کمیاب از بیماران تالاسمی و هموفیلی در تبریز;

کمبود دارو برای بیماران تالاسمی و هموفیلی در ماه های اخیر باعث شده خانواده و خود بیماران روزها و ماه های پر استرسی را تحمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنا، بیماران مبتلا به تالاسمی و هموفیلی چند ماهی است که دنبال آمپول های خونه به خونه خود می گردند و هیچ کس جوابگو نیست و معاونت های پزشکی و معاونت درمان و وزارت بهداشت هم در این زمینه کوتاهی کرده اند. هر چیزی برای بیماران

بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور صرفاً دارای کم خونی مداوم هستند و نیاز به تزریق مداوم خون دارند و دسفرال برای این بیماران به دلیل آزاد شدن آهن خون گرفته شده از نان در شب در صورت مشکلات زندگی و نادیده گرفتن سلامت این بیماران، ضروری تر است. کمبود دسفریوکسامین بیماران را ناراحت می کند و آنها دیگر نمی دانند کجا بروند یا به چه کسی بگویند.

کمبود فاکتور انعقادی در بیماران هموفیلی، اختلال انعقادی از دیگر مشکلاتی است که اخیرا گریبانگیر بیماران شده است و مرکز هموفیلی مربوطه قول پایش داده است که تاکنون گزارشی مبنی بر عدم وجود فاکتورهای انعقادی لازم برای قطع جریان خون در هنگام خونریزی و خونریزی بی دلیل کبودی شدید در نقاط مختلف بدن یکی از علائم این بیماری است که در صورت عدم وجود آمپول های حاوی فاکتورهای انعقادی و عدم تزریق به موقع می تواند خطرناک و باعث مرگ شود.

این بیماران اغلب به دلیل خونریزی شدید مفاصل مجبورند از مسافت های طولانی دوری کنند، اما بیماران بین بیمارستان شهید قاضی تبریز و بیمارستان اسدآبادی تردد می کنند و نمی توانند پیگیری کنند. اقدامات زیادی تاکنون انجام شده و باید دنبال شود، زیرا خونریزی در بیماران هموفیلی بدون دلیل اتفاق می‌افتد و حادثه گزارش نمی‌شود و برای بیمارانی که نیاز به تزریق فاکتور دارند، هر لحظه ممکن است حادثه رخ دهد.

یک بیمار مبتلا به هموفیلی در گفت و گو با خبرنگار آناج گفت: همه بیماران و سایر بیماران به مشکلات جامعه واقف هستند و می دانند که واردات و تهیه این داروها و آمپول ها برای وزارت بهداشت و دولت گران تمام می شود. . اما به لهجه رهبر معظم انقلاب که فرمودند بیمار دردی جز درد و رنج بیماری نداشته باشد عمل کنید و لطفا با جان بیماران بازی نکنید.

وی ادامه داد: استرس برای بیماران تالاسمی و هموفیلی سمی است و می تواند علائم بیماری را تشدید کند. از معاونت درمان می خواهیم به این موضوع رسیدگی کند تا امید به زندگی و آرامش به دل این بیماران و خانواده هایشان بازگردد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید