260 نوع دارو در کشور نیاز به مدیریت دارد/ کمبود دارو تا هفته آینده جبران می شود


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907582

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

حمیدرضا حافظی گفت: 260 نوع دارو در کشور نیاز به مدیریت جدی تری در توزیع دارند و چون این داروها اغلب برای بیماران خاص، بیماران سرطانی و پیوندی است و قیمت آن در کشورهای همسایه ارزانتر است، بنابراین سامانه های معاونت درمان دارویی در اختیار دارند. شناسه مورد نیاز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا حافظی سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص کمبود دارو از جمله سرم و آنتی بیوتیک در استان گفت: کمبود سرم تزریقی و شربت آنتی بیوتیکی برای کودکان. یک مشکل ملی است و در نتیجه در استان سمنان نیز یک مشکل است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه دلیل کمبود را عنوان کرد و افزود: از یک سو به دلیل شیوع آنفلوآنزا و نسخه های بی رویه و کمبود مواد اولیه و همچنین پایین بودن هزینه تولید کارخانجات دارو یکی از دلایل این کسری در کشور است.

این مسئول خاطرنشان کرد: راه حل مشکل کمبود این داروها از خارج از کشور ارائه شده و به زودی در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد و از سوی دیگر به شرکت های جدید تولید دارو مجوز کمک به افزایش تولید داده شده است. .

حافظی بیان کرد: در صورت کمبود سرم، کارخانه های تولیدی در سه شیفت کار می کنند تا این داروها در اسرع وقت به داروخانه ها برسد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای واردات این داروها انجام شده است، گفت: به گفته وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، تا پایان هفته جاری محموله شربت آنتی بیوتیکی برای کودکان وارد کشور می شود. و توزیع آن از ابتدای هفته آینده آغاز خواهد شد.

معاون غذا و داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: 260 نوع دارو در کشور نیاز به مدیریت جدی تری در توزیع دارند و چون این داروها اغلب برای بیماران خاص، سرطانی و پیوندی است و قیمت آنها ارزان تر است. در همسایگی بنابراین، سیستم های کمکی درمان دارویی باید شناسایی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید