مشکل کمبود دارو در یزد تا هفته آینده حل می شود/ تولیدکنندگان دارو خواهان افزایش قیمت هستند


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906710

حیدری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: انتظار داریم تا 10 روز آینده مشکل کمبود دارو در استان و کشور برطرف شود که نیازمند پیگیری های ملی است. و مسئولان استان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز حیدری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به ملی بودن مشکل کمبود دارو اظهار داشت: وقتی کمیسیون کشوری در زمینه کمبود دارو تشکیل می شود و دستور مستقیم داده می شود به این معناست که این یک مشکل ملی است و مشکل بزرگی است

وی افزود: مشکل افزایش قیمت توسط تولیدکنندگان و عرضه کنندگان دارو در کشور با این انگیزه و توجیه اینکه قیمت فعلی شرایط را برای تولید دارو فراهم نمی کند یکی از دلایل کمبود دارو در کشور است و منطقه.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه موجودی دارو در استان به معنای حل معضل دارویی در سطح عمومی نیست، ادامه داد: بخشی از اقداماتی که در سطح استان انجام شده این است که افزایش سهم مواد مخدری که وارد استان می شود و با ورود به استان سریعتر پخش می شود.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری های گوارشی در کشور و استان، مصرف برخی داروها افزایش یافت و همزمان با ورود داروها کاهش یافت، تولید سرم با مشکل مواجه شد و در نهایت کشور و استان با مشکل مواجه شد. مشکل کمبود دارو. ما برگشتیم

حیدری با اشاره به شرایط پزشکان در تجویز دارو گفت: پزشکان با توجه به شرایط بیماران دارو تجویز می کنند و در زمینه کنترل دارو یا تجویز سایر داروها کاری از دست پزشکان بر نمی آید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: علاوه بر انجام یک سری مکاتبات محرمانه، بازدید از شرکت های دارویی، بررسی روند توزیع و موجودی دارو در استان از جمله اقدامات انجام شده در داخل استان است.

وی افزود: پرداختن به موضوع قیمت گذاری و واردات دارو یکی از موضوعاتی است که خارج از صلاحیت استان است.

حیدری تصریح کرد: انتظار داریم تا 10 روز دیگر این مشکل برطرف شود، تامین کنندگان متقاعد شوند به حالت عادی تولید دارو برگردند و واردات دارو با سرعت بیشتری انجام شود که این امر مستلزم پیگیری است. مقامات ملی و استانی .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد از شماره 190 برای گزارش تخلفات در حوزه دارویی در استان خبر داد و اظهار داشت: شهروندان یزدی در صورت مشاهده تخلف در حوزه دارو می توانند گزارش خود را از طریق سامانه اعلام کنند. با شماره گیری 190 به مراجع ذیربط.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید