رفع کمبود دارو با ورود تولیدکنندگان و واردکنندگان/ افزایش قیمت دارو نداریم


ساعت: 09:19
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913065

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اعلام کرد؛

محمدی گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش فعالیت کارخانه های داروسازی و واردات دو محموله آنتی بیوتیک به کشور، مشکل کمبود شربت آنتی بیوتیک تا حدودی برطرف شده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط تا پایان هفته آینده مشکلی برای بحث درباره این محصولات دارویی نخواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: عمده کمبود دارویی که در استان چهارمحال و بختیاری با آن مواجه بودیم، شربت های آنتی بیوتیکی برای کودکان بود که برای بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود.


وی افزود: در حال حاضر با توجه به فعالیت کارخانه های داروسازی و واردات دو محموله آنتی بیوتیک به کشور، مشکل کمبود شربت آنتی بیوتیک در چهارمحال و بختیاری تا حدودی برطرف شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان هفته انجام شده است و در آینده مشکلی برای بحث درباره این فرآورده های دارویی نخواهیم داشت.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر کمبود اسپری برای کودکان داریم و با پیگیری های انجام شده حجم زیادی از این نوع دارو وارد کشور شده و از پایان هفته توزیع می شود. “


محمدی گفت: از ابتدای آذرماه خط تولید دو کارخانه داروسازی فعال می شود و پیش بینی می شود اسپری های کودکان با دوز پایین تا اواسط این ماه وارد بازار شود.


وی خاطرنشان کرد: تولید سرم ها نیز افزایش یافته است که در کنار این موضوع واردات سرم نیز افزایش یافته است که در حال حاضر موضوع سرم ها حل شده است و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده این موضوع به طور کامل برطرف شود.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده مابه التفاوت نرخ ارز به بیمه گر منتقل شد و اگر مردم با نسخه به داروخانه مراجعه کنند هیچ افزایشی نخواهند داشت. در پرداخت نسبت به قبل از طرح.


محمدی تصریح کرد: افزایش قیمت باید به طور کامل توسط سازمان های بیمه گر تامین شود و شماره های 190، 33335511 و 33342413 پاسخگوی مردم استان چهارمحال و بختیاری در خصوص کمبود دارو، اطلاعات دارویی و شکایات است، بنابراین در صورت وجود مشکل در این زمینه. با توجه به پیگیری های لازم انجام شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید