مشکل کمبود دارو از هفته آینده حل می شود/ کار قاطع با متقلبان

احمد رحمانیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به پیگیری کمبود برخی فرآورده های دارویی در کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور به محض اینکه متوجه کمبود برخی آنتی بیوتیک ها و داروهای ضروری شد، نسبت به بررسی و اعلام آن به مراجع مربوطه اقدام کرد.

وی افزود: در این راستا وارد دو حوزه بازرسی کل کار و رفاه شدیم تا با اداره تامین اجتماعی و اداره کل بازرسی بهداشت و درمان وزارت بهداشت برخورد کنیم تا این دو نهاد بتوانند خود را تامین کنند. نظارت و گزارش.

معاون کل بازرسی کل کشور ادامه داد: روز دوشنبه 11 آبان جلسه ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت و شرکت های بزرگ دارویی برگزار شد و اجماع خوبی حاصل شد.

این مسئول اذعان داشت: کمبود دارو به این دلیل بود که به دلیل تغییر نرخ ارز و نحوه محاسبه مواد اولیه دارو، داروسازان از عرضه دارو خودداری کردند.

تصمیم فوری برای قیمت گذاری دارو

رحمانیان ادامه داد: با ورود سازمان بازرسی کل کشور مقرر شد سازمان غذا و دارو در مورد تعرفه و قیمت گذاری مواد اولیه تصمیم عاجل بگیرد.

وی افزود: راه حل دیگر مربوط به تولید است، بنابراین برای واردات و رفع نیاز مردم به داروهایی که در کشور کمبود دارند و قابل تولید نیستند، معتقدیم اکثر شرکت های دارویی کشور توانایی تولید را دارند. این داروها.”

معاون بازرسی کل کشور تاکید کرد: هفته آینده به احتمال زیاد مشکل کمبود دارو حل می شود و همچنین معتقدیم تولید داخلی می تواند مشکل را حل کند و در جایی که چاره ای جز واردات نیست باید سریعا اقدام شود. تا مردم از شر این مشکل خلاص شوند. نگران نباش.

این مسئول ابراز داشت: متاسفانه عده ای سودجو و سودجو از شرایط بحرانی کشور سوء استفاده کرده و از این فرصت برای احتکار اقلامی که هم اکنون مورد نیاز مردم است استفاده می کنند که غیراخلاقی و نامشروع است و با آن برخورد جدی خواهد شد.

برخورد قاطع با مستکبران

رحمانیان تصریح کرد: اگر احتکار به صورت گسترده اتفاق بیفتد بی شک اخلال در نظام اقتصادی کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ابلاغ کرد تا بازرسی ها از واحدهای تولید و عرضه دارو افزایش یابد.

معاون بازرسی کل کشور اضافه کرد: از یک طرف به سازمان جنایی دولتی تذکر لازم را می دهیم تا گشت های خود را افزایش داده و روند رسیدگی به پرونده ها را تسریع و احکام صادره را بازدارنده کند.

رحمانیان در پایان گفت: پرونده هایی که خارج از رسیدگی سازمان جنایی است با اختیارات دستگاه قضایی به سرعت برخورد می شود و برخورد قاطع و بازدارنده خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید