37 داروخانه هلال احمر در کشور فعال است/ 40 درصد کمبود دارو جبران شد


ساعت: 11:52
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920363

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به تولید شبانه روزی دارو در جمعیت هلال احمر از رفع برخی کمبودها در حوزه دارو خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت داروخانه های هلال احمر در کشور گفت: وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و جمعیت هلال احمر در تلاش هستند تا به این موضوع رسیدگی کنند. نیازهای جامعه را با استفاده از تمام ظرفیت خود تامین کنند با کمبود مواجه نشوید.



وی افزود: جمعیت هلال احمر هم اکنون دارای 37 داروخانه فعال در کشور است که اکثر این داروخانه ها برای بیماران خاص توزیع می کنند و خوشبختانه کمبود در این حوزه برطرف شده و 400 دارویی که نیاز به توجه بیشتری داشتند برطرف شده است. تحویل و تولید آنها در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 40 درصد نواقص برطرف شده است.

این مسئول جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اقداماتی انجام شده تا در یک ماه آینده سایر کمبودها برطرف شود و مردم نیازهای درمانی خود را با سهولت بیشتری تامین کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: هلال احمر در حوزه دارو همکار و حامی وزارت بهداشت است و از دو راه تولید و واردات به کمک این گروه شتافت. ارتباط جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی باعث شده است که داروی وارداتی با قیمت مناسب به دست شهروندان برسد.

وی افزود: در حال حاضر تولید دارو به صورت شبانه روزی و با استفاده از تمامی ظرفیت های شرکت سهلال با توقف خط تولید لحظه ای انجام می شود تا دارو در حجم بیشتری به داروخانه ها عرضه شود.

نامدار تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با هماهنگی وزارت بهداشت توانسته محموله های آنتی بیوتیک را از منابع معتبر وارد کشور کند و قطعا در مواقع لزوم برای رفع نیاز مردم این اقدام را انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید