برای خرید دارو فقط داروخانه را انتخاب کنید/ در اصفهان دارو هست اما کافی نیست!

ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793081

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماران با کمبود دارو مواجه هستند و از سوی دیگر داروهای بی کیفیت و تقلبی در بازار سیاه با قیمت بالا وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود اعتباری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در خصوص کمبود دارو در برخی داروخانه ها گفت: هر داروخانه ای برای توزیع و تحویل دارو به بیماران با سازمان غذا و دارو هماهنگی می کند و اعلام می کند که از چه زمانی توزیع دارو را آغاز می کند اما به دلیل وجود دارو به اندازه کافی. «نه، به سرعت تمام می‌شود و برخی از بیماران وقتی به داروخانه می‌روند، داروهایشان تمام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بیماران با کمبود دارو مواجه هستند و از سوی دیگر داروهای بی کیفیت و تقلبی در بازار سیاه با قیمت بالا وجود دارد. مشکلاتی پیش خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: این داروها قاچاق هستند و ممکن است به طرق مختلف از سیستم درمانی خارج شده باشند، بنابراین لازم است همشهریان به هیچ وجه به این داروها اعتماد نداشته باشند.

اعتباری خاطرنشان کرد: بیماران از خرید این داروها خودداری کنند زیرا این داروها به درستی نگهداری نشده و ماندگاری آنها مشخص نیست و منبع تهیه آنها نیز مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

وی گفت: سامانه 190 برای اطلاع از توزیع داروهای مورد نیاز بیماران وجود دارد و مردم می توانند به این سامانه متصل شوند و مکان های مطمئنی برای تحویل دارو به بیماران تعبیه می شود تا بتوانند داروهای مورد نیاز خود را دریافت کنند. “

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: برای بیماران سرطانی دارو تهیه می شود اما میزان داروهایی که سازمان غذا و دارو در اصفهان ارائه می کند جوابگوی نیاز بیماران سرطانی این شهر نیست. و استان اصفهان. داروهای بیماران شیمی درمانی در داروخانه میلاد، امید، سیدالشهدا و حکیم شفایی عرضه می شود.

وی ادامه داد: محصولات داخلی برای رساندن دارو به بیماران سرطانی وجود دارد. برای ارائه شیمی درمانی به بیماران مشکلاتی وجود داشته و این مشکل هم اکنون برطرف شده و داروهایی که بیماران می توانند از آنها استفاده کنند به تدریج معرفی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید