درود از مردم حیدرآباد هند امیر عبداللهیان + فیلم


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876556

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نماز جمعه این شهر مورد استقبال اهالی حیدرآباد هند قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا در پاسخ به دعوت سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند به هند سفر کرد. دهلی نو اولین مقصد این سفر بود و امیر عبداللهیان سپس به بمبئی و از آنجا به حیدرآباد رفت. وی (جمعه) 30 خرداد در مراسم نماز جمعه حیدرآباد شرکت می کند.

با وجود تأخیر، وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه در این مراسم حضور یافتند، اما مردم منتظر پذیرایی از رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بودند.

وزیر امور خارجه ضمن حضور در نماز جمعه حیدرآباد در نشست «فرصت های امیدوارکننده برای فرصت های تجاری ایران و هند» وجود اقتصاد مکمل ایران و هند را یکی از دلایلی دانست که می تواند به تقویت و بهبود روابط کمک کند.

وی پیش از این برای دیدار با وزیر امور خارجه، نخست وزیر و دبیر شورای امنیت ملی هند به دهلی نو سفر کرده بود. وزیر امور خارجه با ورود به دهلی نو گفت که به دنبال تهیه و نهایی کردن نقشه راه برای همکاری بلندمدت با هند است.


امیرعبدالیان امشب در پستی اینستاگرامی نوشت: «مردم عزیز ایران، سلام، چند روز اخیر بسیار شلوغ بوده است، اما مایل بودم این تصویر از همدلی و اتحاد مسلمانان را در روزهایی که نمازگزاران بیت الله الحرام به عبادت معنوی اعزام شدند، با شما به اشتراک بگذارم. . در سفری که به حیدرآباد هند داشتم، توانستم نماز جمعه را با برادران اهل سنتم بخوانم. پس از اقامه نماز با امام جمعه مسجد اعظم مکه حیدرآباد و علمای اهل سنت در فضایی مثبت و دلگرم کننده به گفت و گوی کوتاهی پرداختیم. با تشکر از مردم میهمان نواز حیدرآباد که با مهربانی و صفای وجودشان دل ما را گرم کردند. اگرچه دشمنان اسلام سعی دارند تصویری پر از تفرقه و دشمنی بین اهل سنت و شیعه ترسیم کنند و هزینه های زیادی را برای تحقق این کابوس خرج می کنند، اما صحنه های مشابه و نمازهای ما با هم و رو به قبله و همدلی و … وحدتی که میان مسلمانان در طواف حج در اطراف خانه ای رخ می دهد، دلیل روشنی بر بیهوده بودن تلاش آنان است».

گفتنی است امیر عبداللهیان قرار بود اوایل بهمن ماه سال گذشته عازم دهلی نو شود که به دلیل سفر وزیر امور خارجه هند به ولیعهد، سفر وی به تعویق افتاد. همزمان سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به فارس گفت که این سفر در دستور کار قرار گرفته است. پیش از این، حسین امیرعبدالهیان قرار بود در سپتامبر گذشته به دعوت همتای هندی خود به دهلی نو سفر کند، اما به دلیل سفر همراه رئیس جمهور به تاجیکستان برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای به تعویق افتاد. البته وزرای خارجه دو کشور در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ 29 بهمن ماه با یکدیگر دیدار کردند.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز 30 اردیبهشت ماه با سوبرامانیام معاون وزیر امور خارجه هند در خصوص مهمترین موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و همچنین برخی موضوعات مورد علاقه مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد. وزیر امور خارجه هند در این گفتگو دعوت همتای ایرانی خود را برای سفر به این کشور تجدید کرد.

خبر خاکستری

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید