درگذشت آیت الله محمدی ریاحیری را به کلیباف تسلیت می گویم


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817065

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله محمدی رئیسی را تسلیت گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله محمد محمدی ریشه‌شاری را تسلیت گفت و اظهار داشت: توانایی و لیاقت ایشان در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

مِذَا مَاتَ الْعالِمُ ثُلِمَ فِی الْإسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُه یَسُد.

رحلت مجاهد و عالم روحانی با اخلاص، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد محمدی ریاشهری یاران مخلص و مورد وثوق حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

آیت الله محمدی ریاحیری در زمان حیات خود با ایثار و تقوای خود در ترویج و نشر علوم اسلامی، معارف قرآنی، احادیث و شعائر دینی، اهتمام فراوان به تأسیس و اداره مؤسسه دارالحدیث به عنوان یکی از مراکز مهم داشت. در حوزه معارف دینی و کلام اهل بیت. این اقدامات شامل آثار ارزشمند و دایره المعارف های متعدد اسلامی از جمله تأثیر ارزشمند و ماندگار میزان الحکمه است.

این عالم وارسته که به عنوان یاری بی دریغ در راه انقلاب اسلامی از افتخارات استثنایی علمی، اخلاقی و انقلابی برخوردار است، در سال های قبل از انقلاب به مبارزه با رژیم ستمشاهی و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی متعهد شد. ضبط های موفق وی در مناصب مختلف از جمله نمایندگی ولی فقیه و زائران ایرانی، عضویت در شورای تقلید، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع). لیاقت در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران.

این روحانی انقلابی همچنین سال ها در مناصب قضایی از جمله در دادگاه انقلاب اسلامی و دادستانی کل کشور و اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی مبارزه کرده است.

این مصیبت وارده را به محضر مقام معظم رهبری، روحانیت و حوزه های علمیه گرانقدر، مجاوران و خادمان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، ملت شریف ایران، شاگردان و زائران آن حضرت و میهن شریفشان را برای این عالم متمدن تسلیت عرض می کنم. به رحمت و علو درجات بازماندگان از خداوند متعال صبر و سلامتی مسئلت دارند.

محمد باقر گالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید