دریافت کد نقش برای خرید و فروش لاستیک دولتی

دریافت کد نقش برای خرید و فروش لاستیک دولتی

اتاق بازرگانی ایران به فعالان عمده فروشی و خرده فروشی لاستیک اعلام کرد که در زمان فروش لاستیک به مصرف کننده باید پنج رقم آخر شماره شاسی و موتور خودرو از خریدار اخذ و ثبت شود. در سند خرده فروشی

همچنین بر اساس این پیام جهت کنترل اطلاعات خریدار امکان ارسال پیامک جهت تایید سهمیه تا اطلاع ثانوی وجود دارد.

همچنین لازم است روی دکمه «ارسال کد تایید سهمیه» کلیک کرده و کد پیامکی خریدار را در سند یادداشت کنید.

باید بگویم؛ به منظور استفاده از ظرفیت شبکه سندیکایی و واحدهای عمده فروش و خرده لاستیک در فرآیند توزیع لاستیک، لازم است دارندگان پروانه زنجیره فروش لاستیک به سامانه جامع معاملات مراجعه کرده و «کد نقش»، «تاییدیه» دریافت کنند. از خرید» و «ثبت نام» «فروش» کالا.

بر این اساس عرضه لاستیک به شبکه توزیع توسط تولیدکنندگان منوط به وجود کد نقش و پروانه کسب در بخش مربوطه است.

بازار تایر در ماه های اخیر با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و گزارش های رسیده از بازار حاکی از عدم وجود لاستیک با قیمت مصوب دولتی در بازار است. گفته می شود بخشی از این مشکلات ناشی از تاخیر در توزیع ارز است و بخشی از آن به دلیل انباشت کالا در خلاء نظارت بر بازار است. پیش از این حسین فرخی زاده از ثبت و ابلاغ قیمت مصوب لاستیک خبر داده بود و گفته بود که قیمت مصوب در سامانه 124 ثبت و همان قیمت به اتحادیه تایر فروشان ابلاغ شده است. بر این اساس خریداران لاستیک می توانند با مراجعه به سندیکاها لاستیک مورد نظر خود را با قیمت ثابت خریداری کنند.

اخیرا اقداماتی برای بهبود وضعیت بازار تایر در دستور کار قرار گرفت. به عنوان مثال سامانه جامع تجارت با صدور اطلاعیه ای به تایر فروشان دستورالعمل خرده فروشی لاستیک را اعلام و تاکید کرد که کاربر در زمان فروش لاستیک باید شماره شاسی خودرو و شماره موتور را از خریدار دریافت کرده و آن را در سند خرده فروشی همچنین برای کنترل میزان سهمیه خریدار باید گزینه ارسال کد تایید سهمیه را انتخاب کرده و کد ارسال شده برای مشتری از طریق پیامک در سند ثبت شود.