در آغاز سال جدید استیضاح وزیر صمت را دنبال می کنیم

لطف الله سیاهکلی درباره تصمیم نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت گفت: تعداد امضاها برای استیضاح وزیر صمت بیش از تعداد لازم و مجاز است و در ابتدای سال جدید استیضاح وزیر صمت را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت مشکل در حوزه خودرو است، ادامه داد: برای ارزیابی عملکرد وزیر صمت در سایر حوزه ها زمان بیشتری نیاز است اما دلیل اصلی موافقت نمایندگان با استیضاح وزیر صمت مشکل است. در صنعت خودروسازی در حال حاضر هیچ اظهارنظری درباره عملکرد وزیر صمت در سایر حوزه ها وجود ندارد و فکر می کنیم هنوز زود است که در این زمینه اظهار نظر کنیم.

عضو کمیسیون شعب مجلس با تاکید بر اینکه مهمترین محور استیضاح افزایش قیمت خودرو است، گفت: وزیر صمت باید پاسخگوی افزایش قیمت خودرو و مشکلات این حوزه باشد.

سیاهکلی افزود: مردم در حالی که با سختی زیادی برای خرید خودرو ثبت نام می کردند با جهش قیمت خودرو مواجه شدند. این افزایش قیمت خودرو منطقی نیست و مردم از این وضعیت ناراضی هستند و تصمیم برای افزایش قیمت خودرو غیرکارشناسی است.

وی با بیان اینکه ساختار صنعت خودرو در کشور ما درست نیست و مردم خودروهای تولید داخل را چند برابر قیمت جهانی می خرند، گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی که آقای فاطمی امین برای اخذ رای اعتماد مطرح کردند. ، افزایش کیفیت خودروهای داخلی بود اما هیچ اقدامی برای اجرای این برنامه صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون صنعت مجلس تاکید کرد: همانطور که گفتم مهمترین دلیل درخواست نمایندگان صمت برای استیضاح وزیر صمت مشکلات ایجاد شده در بحث خودرو است اما دلیل دیگر درخواست استیضاح وزیر صمت نحوه نظارت بر واگذاری مینی است.

دیدگاهتان را بنویسید