در اوج تابستان امسال، رکورد تعمیرات نیروگاه ها بهبود یافت


ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1897924

اسماعیل نمازی با تاکید بر اینکه رکورد تعمیرات نیروگاه ها در پیک تابستان امسال شکسته شد، گفت: امسال برای اولین بار برنامه تعمیر و آماده سازی نیروگاه های حرارتی حدود 94 هزار مگاوات قبل از آغاز به پایان رسید. پیک تابستانی مصرف برق و در زمینه تعمیرات نیروگاهی رکورد جدیدی را به ثبت رساندیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، اسماعیل نمازی مدیرکل دفتر فنی شرکت برق حرارتی گفت: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی بیش از 8500 نفر از کارکنان نیروگاه های حرارتی در سراسر کشور برای تامین برق پایدار مشغول به کار هستند. تولید در این روزها برای مردم ایجاد نمی شود.

مدیر کل تولید و خدمات فنی شرکت تخصصی برق حرارتی افزود: هر ساله فصل تعمیرات TPP از اواسط شهریور ماه شروع می شود و تمامی TPP ها باید تا قبل از خرداد و آغاز پیک در دایره تولید به طور کامل آماده شوند. مصرف برق تابستانی

وی با تاکید بر اینکه طرح تعمیر و نگهداری 107 هزار مگاوات برای تحویل برق پایدار تابستان آینده در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای افزایش آمادگی این واحدها، 735 پروژه تعمیر و نگهداری در نظر گرفته شده است تا قبل از دوره پیک بار سال 1402 بتوانیم تمامی واحدها را بازسازی کنیم. تولید ترموالکتریک باید در حداکثر آمادگی در زنجیره تولید باشد.

مدیر کل دفتر تولید فنی شرکت برق حرارتی با تاکید بر شکسته شدن رکورد تعمیرات نیروگاهی در اوج تابستان امسال گفت: تلاش مستمر همکاران برق حرارتی باعث شده که امسال برای اولین بار حدود 94 هزار مگاوات برنامه تعمیر و آماده سازی نیروگاه های حرارتی تابستان را قبل از شروع پیک مصرف برق به پایان رساندیم و رکورد جدیدی را در زمینه تعمیرات نیروگاه ها به ثبت رساندیم.

وی افزود: اجرای به موقع برنامه های تعمیر و آماده سازی این واحدها باعث شد تا ضریب دسترسی نیروگاه های حرارتی کشور به بالای 98 درصد برسد و در روزهای پیک مصرف برق در کشور شاهد تولید برق پایدار و مطمئن برای مشتریان در سراسر کشور و اینکه تجربه تلخی با وقفه تکرار نمی شود.در چند سال اخیر در فصل تابستان بوده ایم.

نمازی تاکید کرد: به منظور تامین برق پایدار در ایام پیک تابستان 1402، برنامه های مدون افزایش ظرفیت، تعمیر و آماده سازی نیروگاه های حرارتی در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم تجربه موفق این پیک تابستانی را بار دیگر تکرار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید