در این پرونده کهگیلویه و بویراحمد خلبان کشوری شد


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878199

نگین تاجی گفت: استان ما خلبان کشوری شده است به این صورت که به محض شکایت فردی ثبت نام می کند و همان روز اعزام می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در آستانه خطبه های نماز جمعه یاسوج به استقبال هفته قوه قضائیه رفت. آقای اژه ای رنگ و بوی جدی پیدا کرد. اگر به دنبال حل مشکلات اقتصادی و تغییر باشیم، فقط می توانیم بگوییم که در درک مردم موفق هستیم.


حسن نگین تاجی گفت: این برنامه عملیاتی تحول و تعالی قوه قضائیه ابلاغ شده است و مهم این است که به استان ها اختیار مکان یابی و تهیه سند تحول و نقشه راه برای قوه قضائیه بر اساس اولویت ها داده شده است. ” عدالت در استان از سه سال پیش شروع به تغییر کرد، اساس هر تغییری استفاده از افراد نخبه است که تعهد هم دارند که یک فرد بی تجربه نمی تواند تغییری ایجاد کند.


نگین تاجی گفت: دو چالش مهم در بحث طولانی شدن دادگاه و کیفیت رسیدگی این است که مردم معترض هستند که چرا یک پرونده چند سال در جریان است و دیگری چرا حکم صادر می شود. مردم انتظار دارند که نزدیک به حاکمیت عدالت باشد، علاوه بر حاکمیت قانون، در رسیدگی نباید شتاب زد.


وی به دو عامل طولانی شدن دادرسی اشاره کرد و گفت: یکی از موارد عدم توجه به آموزش است یعنی. ناکارآمدی نظام آموزش حقوقی افرادی که در این رشته تحصیل می کنند بعد از یک دوره چهار ساله کارآموزی می خواهند در مورد پرونده ها قضاوت کنند، مثلا اگر جراح آموزش عملی ندید نمی تواند موفق باشد، وکیل اگر آموزش عملی مناسب و سیستماتیک را ندید ممکن است دچار مشکل شود. .




نگین تاج و تقویت نظام آموزشی.»

وی گفت: در این زمینه کارهای خوبی در دادگستری استان انجام شده که حجم پرونده های ورودی یکی دیگر از دلایل طولانی شدن رسیدگی است.




رئیس قاضی استان ادامه داد: استان ما به یک پایلوت ملی تبدیل شده است به گونه ای که به محض اینکه فردی شکایتی داشته باشد در همان روز ثبت و تشکیل می شود و همین امر باعث شد تا تعداد زیادی از پرونده ها تشکیل شود. به دادگاه ارسال می شود.» اقتصادی، اجتماعی و … به محاکم، هر شعبه دادسرا و دادگاه حداکثر تا 200 نفر ارسال می شود. 300 او به صورت ماهانه پرونده را انجام می دهد که فشار زیادی به قاضی ما وارد می کند.




نگین تاجی ادامه داد: هرگز نمی توان گفت که همه پرونده ها بر اساس واقعیت صادر می شود. گاهی اوقات ممکن است اینطور نباشد. قاضی بر اساس شواهد ارائه شده رأی می دهد. من همیشه به قضات توصیه می کنم که تحقیقات خود را به حقیقت نزدیک کنند.” ما از نظر نیروی کار دچار مشکل هستیم، در مشکلات اعتباری، تلاش می کنیم این مشکلات را حل کنیم.

رئیس قاضی استان افزود: حضرت علی (ع) در نامه ای به مالک اشتر که در نامه 53 نهج البلاغه آمده است می فرماید: ای مالک، شخصی را که از بهترین افراد خود است قرار بده. یعنی قاضی باید محکم، صبور، اهل مطالعه و تحصیل کرده باشد، لجبازی نکند و به همه کسانی که قضاوت می شوند احترام بگذارد، زیرا قاضی جایگاه ویژه ای است.




وی ادامه داد: شاید کمترین حقوق به قوه قضائیه تعلق می گیرد، اکثر قضات ما این ویژگی های اخلاقی را دارند، هرچند گاهی به دلیل حجم کار ممکن است عصبانی شوند.


نگین تاجی گفت: از مردم درخواست دارم، خامنه ای بر عزت قاضی در کنار آبروی ارباب رجوع تاکید کردند، مردم نیز باید به قضات احترام بگذارند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید